Odlomak

 

Pravac i ritam sazrijevanja ličnosti su određeni njenim biološkim nasljeđem i okolinom. Dijete počinje da sazrijeva unutar relativno uskog porodičnog kruga, što nesumnjivo ostavlja trajni uticaj na čovjeka. Iako je ono naviklo da poštuje neku vrstu autoriteta unutar porodice, dijete po prvi put upoznaje stvarni društveni autoritet untar škole.
Za dijete, to je prva prava društvena grupa, jer je ono ne bira nego mu je već nametnuta. Tu počinje prvi pravi stepen socijalizacije. Iako se socijalizacija odvija u toku čitavog života, definitivno najjači uticaj na kasnije čovjekovo uklapanje u društvo ima prijelaz iz porodice u školu. Pod socijalizacijom se ne misli samo na usvajanje pozitivnih, već i negativnih uticaja.
Dijete ne dolazi u školu u obliku „tabula rasa“, kako se često vjeruje, nego je već predučeno određenim stvarima, koje škola kao društvena grupa, koja funkcioniše prema tačno utvrđenim pravilima, ponekad ne odobrava. Škola će i kasnije da utiče na njihov socijalni i ekonomski status.
Da bi čovjek mogao funkcionisati u društvenoj zajednici, on mora uskladiti svoje ponašanje sa društveno prihvatljivim standardima. Primjer prihvatanja takvih pravila nalazimo u elementima dječije igre, gdje djeca igraju poštujući već utvrđena pravila. Socijalizacija školske djece se odvija kroz kontakte s drugom djecom. Po mišljenju pedagoga, igra za dijete je isto što i rad za odraslog čovjeka. Igra prije svega ima pedagoški značaj, jer kroz igru odrasli mogu da pouče djecu na njima privlačan i atraktivan način. Kroz igru naročito treba razvijati emocionalne, komunikacijske i moralne elemente kroz poštivanje pravila fair playa. U mom diplomskom radu pokušati ću detaljnije analizirati elemente igre kao jednog od sredstava socijalizacije djeteta. Provešću i istraživački rad kojim ću provjeriti teoretski postavljene zadatke svog diplomskog rada.

1. OSOBENOSTI RAZVOJA ŠKOLSKOG UZRASTA

1.1. Fizički razvoj školske djece

Elharun Selimović kaže da se ne može diskutovati o nekim naglim i uočljivijim promjenama u pogledu fizičkog izgleda kod djece u ranom školskom dobu.
Jedna od promjena jeste svakako gubitak mliječnih zubi i njihova zamjena pravim zubima, što doprinosi njihovom odraslijem izgledu. Njihov rast i razvoj je manje-više konstantan. Kod djevojčica se primjećuje značajnije povećanje tjelesne težine i visine negdje oko desete godine. Muški u ovom pogledu kasne za djevojčicama otprilike dvije godine. Da se primjetiti da su današnja djeca u odnosu na djecu prije pedesetak godina puno teža i visočija, čemu doprinose povoljniji životni uslovi.
U njihovom motornom razvoju dolazi do usavršavanja pokreta, oni postaju okretniji i precizniji. U ovom periodu jako je korisno omogućiti djetetu bavljenje nekom vrstom sporta. Takođe je bitno da provedu barem tri sata na svježem vazduhu.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 38 stranica
  • Socijalizacija Prof.dr Refik Ćatić
  • Školska godina: Prof.dr Refik Ćatić
  • Maturski Radovi, Skripte, Psihologija
  • Bosna i Hercegovina,  Brčko,    Internacionalni univerzitet

Više u Maturski Radovi

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari