studenti
Mesto za uspešne studente

Etika i moralnost u poslovanju, analiza neophodnosti i nihov uticaj na uspeh

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ovaj rad će pokušati da objasni važnost odnosa etike i biznisa u današnjem multinacionalnom korporativnom svetu. Pitanje na koje su mnogi pokušali da daju odgovor, čemu težiti – poslovanju zasnovanom na etici ili poslovanju zasnovanom isključivo na interesima, poznato kao cilj opravdava svako sredstvo. Mnogi pokušaji da se izvaga za i protiv upotrebe etike u poslovanju su naišli na kraj puta kada se suoče sa problemom očigledne neistine povezane sa pravljenjem profita.
Naime, korporacije se plaše na samu pomen da nisu u stanju da maksimiziraju profit ako im posao bude ograničen etičkim načelima. S druge strane imamo grupu koja veruje da etika u poslovanju mora biti ispred profita. Logika iza ovog pogleda je da su na kraju ljudska bića ta zbog kojih i za koje posao postoji. Posao ili delatnost postoji da služi ljudima a ne obruto, kako kažu pristalice ove teorije. Pod terminom „ljudi“ misli se na društvo, ne na pojedinca tako da kontra argument gde uvek postoji pojedinac ili grupa ljudi kojima maksimiziranje profita po svaku cenu ide u korist, ne može biti adekvatan. Sve ima dve strane, tako da ovo uverenje ne može definisati društvo bez pojedinca. Pojedinac je sastavni deo društva. S druge strane, nije uvek tačno da etičko ponašanje doprinosi smanjenju profita, odatle i potreba da se uvede etika u poslovanju kao primenjena etika.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.