studenti
Mesto za uspešne studente

SWOT ANALIZA

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

SWOT analiza (engl. SWOT analysis, njem. SWOT-Analyse) je kvalitativna analitička metoda kojom se ocenjuju elemenate u okviru četri polja analize (mogućnosti, ograničenja, prednosti, nedostaci) procenjuju jake i slabe strane, pogodnosti i problemi razmatranog predmeta ili pojave. Može se koristiti u proceni podobnosti prostornih i tržišnih preduslov za razvoj nekog prostora ili podobnosti i stanja postojeće ponude u odnosu na tržište potražnje, kao i za određena marketinška istraživanja i sl.
Kod toga treba respektovati činjenicu da se radi o subjektivnoj proceni elemenata analize, bez upotrebe neophodnih analitičkih i metodoloških instrumenata. SWOT analiza predstavlja metodu pomoću koje se ocenjuje strategija preduzeća i uključuje četiri ključna faktora: snage (strengths), slabosti (veakness), šanse (opportunities) i pretnje (threaths). Snage i slabosti predstavljaju unutrašnje karakteristike preduzeća (biznisa), dok šanse i pretnje dolaze iz okruženja. Bazira se na sakupljenim i analiziranim podacima tokom istraživanja tržišta. Pomoću SWOT analize se identifikuju i uzimaju u obzir ključni faktori u trenutku plasiranja novog proizvoda/ usluge na tržište. Namijenjen je oceni kompatibilnosti sposobnosti kompanije sa okolišnim uslovima kompanije.
SWOT analiza nastoji da identifikuje poslovnu strategiju koja će najbolje iskoristiti snage i minimizirati slabosti, iskoristiti mogućnosti i smanjiti pretnje.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.