Odlomak

 

UVOD: U ovom seminarskom radu prikazaću preludijum u a molu od Johana Sebastijana Baha. Ovo je djelo koje u sebi ima veoma interesantan sadržaj, sam oblik je specifičan jer podsjeća na igre barokne svite a ipak se radi o preludijumu. Vidjećemo na koji način kompozitor radi sa motivima, kako ih povezuje i prilagođava svakom tonalitetu. Primjetićemo da se isti motiv doslovno ponavlja na više mjesta i u drugom tonalitetu. Takođe je prisutna velikim djelom imitacija u inverziji odnosno tonalna inverzija. Prvo ćemo započeti sa kratkom biografijom o kompozitoru, zatim o tome šta je preludijum, kakva je njegova uloga i kakvi sve preludijumi postoje, i najzad o samom preldijumu u a molu. O kompozitoru: Johan Sebastijan Bah je rođen 21 .marta 1685. godine u Ajzenahu a preminuo je 28. jula 1750. godine u Lajpcigu . Bio je njemački kompozitor, orguljaš i čembalista iz doba baroka, široko priznat kao jedan od najvecih kompozitora i stubova univerzalne kulture. Njegova dela karakteriše intelektualna dubina, tehničko savršenstvo i umjetnička ljepota. Potiče iz jedne od najznamenitijih muzičkih porodica, koja je podarila muzičkoj istoriji preko 35 značajnih kompozitora i mnoge muzičare izvođače. Za života je bio poznat kao orguljaš i čembalista, dok je njegovo kompozitorsko stvaralaštvo smatrano običnim poslom profesionalnog muzičara 15 — 17. vjeka, koji je stvarao muziku za prigode na dvoru, u crkvi ili u gradu. Sa 17 godina svirao je orgulje, klavir, violinu, violu, pjevao u horu i bio pomocnik kantora.Kasnije je radio kao orguljaš, dvorski i crkveni muzičar, dirigent i učitelj. Stekao je slavu kao izvođač na orguljama i čembalu, i kao muzički improvizator . Bahov opus se može podijeliti na tri velika stilska perioda koje su obilježili stilovi aktuelnog doba i razvoj ličnog stila. Najznačajnije godine su bile one koje je Bah proveo u Vajmaru (1708—1713) gdje se koncentrisao na orgulje kao i na crkvene kantate podjednako kao izvođač i kompozitor . Djela iz ovog perioda usvajaju uzore iz njemačke crkvene instrumentalne i vokalne muzike 17. i s početka 18. vjeka, kao i neke elemente muzike Freskobaldija i francuskih kompozitora 17. vjeka.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari