Odlomak

 
1. UVOD

Sve brži i dinamičniji razvoj informacionih tehnologija dovodi do značajnih promena u finansijskom sektoru.Ovo se prvenstveno opdnosi na dostupnost informacija korisnicima,a svakako i na rasterećenost poslovnih banaka nekih trivijalnih funkcija.Banke su se prvobitno bavile isključivo prikupljanjem sredstava deponenata na štednju i plasiranjem tih sredstava po višoj kamarnoj stopi od inicijalne štednje.Pojava elektronskog bankarstva doprinosi upravo tome da se poslovne banke rasterete rutinskih poslova platnog prometa i da se težište platnog prometa prenese na krajnje korisnike putem elektronskog bankarstva.Sa druge strane je, i značajniji aspekt uvođenja elektronskog bankarstva u odnosu na predhodni,postizanje konkurentnosti putem pružanja usluge klijentima.
Elektronsko bankarstvo je neophodno sagledati iz dva ugla,ugla poslovnih banaka(kao nosioca ponude e-bank usluge) i ugla korisnika,odnosno klijenta(kao nosioca potražnje), tako da ću u nastavku ovog rada nastojati da ukažem na osnovne elemente elekltronskog bankarstva i njihov uticaj na obe zainteresovane strane.
Kako možemo definisati elektronsko bankarstvo.To je skup raznovrsnih načina izvođenja finansijskih transakcija upotrebom informacione tehnologije.
Elektronsko bankarstvo je brz,efikasan i pouzdan sistem koji omogućava da se putem interneta pristupi banci nazavisno od vremena rada banke 24 časa dnevno u nedelji.Na ovaj način mogu se obavljati finansijske transakcije,imati uvid u stanje i dnevne promene na računu,preuzimati izvod od predhodnog dana,imati uvid u arhivske izvode.Da bi klijent obavljao platni promet elektronskim putem treba da poseduje računar odgovarajućih tehničkih karakteristika i ima mogućnost izlaza na internet.

2 INFORMACIONE TEHNOLOGIJE U BANKARSKOM POSLOVANJU

Razvoj računara i telekomunikacija stvorio je uslove za globalizaciju poslovanja,odnosno doprineo je potpunoj integraciji lokalnog tržišta u nacionalno,a preko njega i u internacionalno tržište.
Glavni cilj je postao da se bez obzira na geografske distance što brže i efikasnije povežu klijenti i tokovi informacija.
U uslovima vrlo jake konkurencije gde postepeno nestaju razlike između banaka,investicionih banaka,brokerskih firmi i osiguravajućih kompanija,finansijske organizacije su pod stalnim pritiskom da zadrže korisnike svojih usluga, da smanje troškove,upravljaju rizikom i da koriste tehnologiju kao izvor konkurentske prednosti.
Model globalne organizacije i jake konkurencije zahteva novu koncepciju pristupa banaka u njihovom poslovanju, o čemu svedoče sve veća ulaganja u specijalizovanu i prema klijentu orijentisanu tehnologiju.

2.1. INTERNET

To je mreža koja pokriva ceo svet.NJegova publika je čitava planeta.To je dinamički medij koji nam omogućava stalno ažuriranje informacija.Pruža nam velike mogućnosti za interaktivnu komunikaciju sa publikom.Banke su prvobitno imale odbojnost prema inovacijama koje donosi poslovanje na internetu,ali su tokom vremena uvidele da to nije prolazni fenomen nego sve više deo poslovne stvarnosti sa još većom perspektivom u budućnost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari