Odlomak

Kompanije posluju u dinamičnom okruženju te moraju konstantno da prate promene, prilagodavaju svoje poslovanje, prepoznaju i iskoriste šanse koje im se pružaju. Medutim, takvo okruženje nosi i odredene rizike koji negativno utiču na poslovni rezultat.

Da bi ciljevi kompanije bili postignuti važno je na vreme identifikovati ključne rizike i primeniti adekvatne kontrole. Rizici se mogu identifikovati pomoću mnogih alata, a neki od njih su radionice, intervjui sa zaposlenima, anonimne dojave, analiza izveštaja, analiza eksternog okruženja i slično. Nakon što se rizik identifikuje vrši se procena rizika.

Na osnovu te procene dobija se informacija kakav rizik, tj. ostvarenje neželjnog dogadaja, ima uticaj na poslovanje. Uticaj može da bude visok, srednji i nizak, odnosno negativan dogadaj značajno može da utiče na poslovanje, da utiče na poslovanje ali ne dovodi do bankrota i da nema veliki uticaj na ostvarenje poslovnih ciljeva. Posledica rizika može da bude značajan finansijski gubitak, manji finansijski gubitak, ugrožena likvidnost, smrt zaposlenih, teže ili lakše povrede zaposlenih, prekid poslovanja na odredeno vreme i slično.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari