E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio studenti.rs 15. jul 2018. Prijavi dokument
Opšte nezadovoljstvo sistemom školstva je razlog za konstantne kritike i pokušaja oblikovanja drugačijih škola. Tradicionalan sistem školstva(razredno predmetno časovni sistem) prestaje da bude efikasan i funkcionalan, jer po svojoj suštini ne može da stigne da reaguje na potrebe novog društva, zbog čega se tokom 20v.razvijala praksa alternativnog obrazovanja.
Koreni drugačijih škola mogu se naći u ”Pokretu za novo obrazovanje” koji se razvijao 20god 20 v. u Evropi i SAD, mnogi teoretičari su isticali značaj obrazovanja usmerenog na dete, individualni pristup, demokratsko upravljanje školom(Djui, Štajner, Montesori, Nil)
Neki od pokušaja radiokalnog preobražaja škole iz I pol.20.v održali su se i danas, jedan od zapaženijih modela alternativnih škola je Dalton plan-sistem nastave utemeljen na individualnom radu učenika, ideja Helen Parkhurst.
Dalton plan je kreiran u Dalton školi, 1919.
Helen Parkhurst je rođena 1887. obrazovala se za nastavnički poziv, studirala je na Univerzitetu Kolumbija, u Minhenu i Rimu, a master diplomu je stekla na Jejlu. Prva ped iskustva je stekla kao učiteljica u jednoj seoskoj školi sa kombinovanim razredima, gde je istovremeno predavala velikom broju učenika(40) podeljenih u 8 razreda. Kako bi olakšala posao odlučila je da uvede zajednički rad i pomoć starije dece mlađpk, što su i deca u uprava škole dobro prihvatili.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.