Odlomak

Opšte nezadovoljstvo sistemom školstva je razlog za konstantne kritike i pokušaja oblikovanja drugačijih škola. Tradicionalan sistem školstva(razredno predmetno časovni sistem) prestaje da bude efikasan i funkcionalan, jer po svojoj suštini ne može da stigne da reaguje na potrebe novog društva, zbog čega se tokom 20v.razvijala praksa alternativnog obrazovanja.
Koreni drugačijih škola mogu se naći u ”Pokretu za novo obrazovanje” koji se razvijao 20god 20 v. u Evropi i SAD, mnogi teoretičari su isticali značaj obrazovanja usmerenog na dete, individualni pristup, demokratsko upravljanje školom(Djui, Štajner, Montesori, Nil)
Neki od pokušaja radiokalnog preobražaja škole iz I pol.20.v održali su se i danas, jedan od zapaženijih modela alternativnih škola je Dalton plan-sistem nastave utemeljen na individualnom radu učenika, ideja Helen Parkhurst.
Dalton plan je kreiran u Dalton školi, 1919.
Helen Parkhurst je rođena 1887. obrazovala se za nastavnički poziv, studirala je na Univerzitetu Kolumbija, u Minhenu i Rimu, a master diplomu je stekla na Jejlu. Prva ped iskustva je stekla kao učiteljica u jednoj seoskoj školi sa kombinovanim razredima, gde je istovremeno predavala velikom broju učenika(40) podeljenih u 8 razreda. Kako bi olakšala posao odlučila je da uvede zajednički rad i pomoć starije dece mlađpk, što su i deca u uprava škole dobro prihvatili.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 3 stranica
  • Pedagodija -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Filozofski fakultet  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari