Odlomak

DIMENZIJE KVALITETA proizvoda i usluga
Osam dimenzija kvaliteta proizvoda
Performanse (Performance): glavne operacione karakteristike proizvoda/usluge (brzina automobila, nosivost, lakoća sa kojom se nose kontaktna sočiva).
Specijalne karakteristike (Special Features) – (klima uređaj u kolima, stereo, …).
Pouzdanost (Reliability) – Verovatoća da proizvod neće pokazati znake neispravnosti ili otkazati u određenom periodu vremena (pet godina, 100,000 km itd.).
Usaglašenost (Conformance) – Stepen usaglašenosti konstrukcije i operacionih karakteristika proizvoda sa postavljenim standardima/uslugama (dimenzije proizvoda su unutar zadatih tolerancija, isporuka na vreme).
Vek trajanja (Durability) – (npr. 10 godina).
Servisiranje (Serviceability) – Brzina i lakoća opravke nakon prodaje.
Estetske karakteristike (Aestetics ) – Izgled, osećaj na dodir, ukus, miris, ugođaj (npr. porcija hrane je lepo aranžirana, topla, ukusna i lepo miriše).
Korisnikovo poimanje kvaliteta (Perceived ljuality) – Način na koji korisnik doživljava kvalitet.
Koje su razlike između proizvoda i usluga?
Osnovne razlike izmelju roba i usluga
Usluge su neopipljive :
Osnovne razlike izmelju roba i usluga

Usluge se proizvode i konzumiraju simultano, dok proizvodnja roba predhodi konzumiranju.

Osnovne razlike izmelju roba i usluga

Korisnici su često prisutni, čak uključeni u proces pružanja usluga, dok se proizvodnja roba odvija daleko od korisnika.
Osnovne razlike izmelju roba i usluga
Usluge uglavnom zahtevaju vršenje rada, dok proizvodnja zahteva i ulaganje kapitala.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Upravljanje kvalitetom Aleksandra Živkovic
  • Školska godina: Aleksandra Živkovic
  • Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET MEGATREND - Fakultet za poslovne studije  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari