Odlomak

Tržišni uslovi privređivanja nameću potrebu za donošenjem pravovremenih i optimalnih poslovnih odluka, od kojih direktno zavise ukupni ostvareni rezultati poslovanja. U organizacionim sistemima, odluke i njihovo sprovođenje predstavljaju upravljačku akciju, pa su načini pripremanja odluka vrlo su različiti. Svaki od tih načina sadrži neki proračun koji se oslanja na izvesne kriterijume, koji omogućavaju da se procene korisne i negativne posledice sprovođenja odluke. Donošenje odluka je intelektualni posao sa kojim se susreće svaki čovek, organizacija, asocijacija i društvo u celini. Odluka uvek prethodi akciji, bez obzira da li je akcija fizički ili intelektualni rad. Poznavanje metoda pripreme i donošenja odluka u savremenim uslovima proističe kao nužnost, zato što praksa nije dala dovoljno uputstava za donošenje takvih odluka iz kojih bi proizilazile samo pozitivne i korisne akcije. Kao intelektualan proces, donošenje odluka ima svoj algoritam. U prvom redu, to može biti odluka o optmalnom proizvodnom programu, u različitim uslovima u okviru preduzeća.
Postoji čitavi niz zadataka i kvantitativnih modela za donošenje upravljačkih odluka. Oni se mogu ticati tehničko-tehnoloških uslova proizvodnje, sirovina, zaliha, radne snage, tržišnih uslova, ponude i tražnje, uvoza, izvoza i svih drugih elemenata koji neposredno utiču na proizvodni proces i koji se javljaju kao ograničavajući faktori. Kvantifikovanje pomenutih uslova pomoću matematičkih relacija i formiranje odgovarajaćih sistema međuzavisnosti, omogućavaju postizanje onih rezultata koji proizilaze iz istovremenog delovanja svih obuhvaćenih faktora.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari