studenti
Mesto za uspešne studente

Inventar i inventarisanje

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Inventar je detaljan popis sredstava i izvora sredstava. Nastaje kao rezultat popisivanja svih sredstava i izvora sredstava u određenom trenutku. Početni bilans se sastavlja na osnovu početnog inventara.
• Inventar prikazuje sredstva i izvore sredstava pojedinačno po količini i vrednosno.
• Bilans prikazuje sredstva i izvore sredstava samo vrednosno i to zbirno.
Preduzeća su dužna da popisivanje vrše najmanje jednom godišnje, na kraju godine prilikom sastavljanja bilansa stanja i bilans uspeha.

Na;ela urednog inventarisanja:
1. Pojedinačno obuhvatanje i procenjivanje – svaki imovinski predmet se unosi pojedinačno i procenjivanje se vrši pojedinačno. Odustaje se pod uslovom velikog broja istih stvari. Ovo pravilo je važno zbog kontrole.
2. Potpunost – mora se popisati celokupna imovina. Ona koja se nalazi u firmi kao i ona koja se nalazi kod drugih. Tuđa imovina se takođe popisuje kada se nalazi kod nas i to na posebnoj popisnoj listi.
3. Načelo ekonomske svojine – predmet popisa nije samo imovina koja se nalazi u preduzeću već i ona na koju imamo ekonomsko pravo (auto na kredit). Ekonomska svojina postoji kada se uživaju sve koristi i snose svi rizici i troškovi koji su vezani za njenu upotrebu a ona nije u vlasništvu preduzeća (dok se ne otplati poslednja rata).
4. Načelo adekvatnog obeležavanja – ako se imovina zavede pod drugim nazivom stvara se manjak ili višak, tako da je isti naziv neophodan ako i u knjigovostvu.
5. Načelo omogućavanja naknadne provere – uvek se čuvaju radne liste i prilazu uz popisnu listu i obezbeđuje se provera.

Inventar – pojam i cilj inventarisanja
Popis ili inventarisanje je utvrđivanje stvarnog stanja sredstava i izvora sredstava, kao i upoređivanje sa knjigovodstvenim stanjem. Cilj inventarisanja je da se utvrdi stvarno stanje sredstava i izvora sredstava u određenom trenutku i da se tako utvrđeno stanje uporedi sa knjigovodstvenim stanje, da bi se proverili tačnost knjigovodstvene dokumentacije i pravilnost rukovanja materijlanim vrednostima.
Razlike između stvarnog i knjigovodstvenog stanja mogu nastati iz više razloga, kao npr:
• greške u knjigovodstvu
• greške pri manipulaciji sredstvima
• postepeno gubljenje na težini – kalo
• postepeno gubljenje kvatiteta – kvar
• materijalne štete
• viša sila
• nesavesno rukovanje
• kriminal….

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ključne reči Ključne reči:

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.