Odlomak

Jedna od mnogih definicija polazi od toga da je istraživanje sistemsko prikupljanje informacija radi planiranja. Pod pojmom istraživanja možemo obuhvatiti samo kvalitativna i kvantitativna istraživanja, a šire gledano, tu se i sve formalne i neformalne metode prikupljanja informacija.

Da bi istraživanje tržišta bilo uspešno, neophodno je poznavanje osnovnih kategorija, ciljeva, zadataka i područja tržišnog poslovanja u celini.  Pod istraživanjem tržišta se podrazumeva „prikupljanje, registrovanje i analiziranje svih problema u vezi sa tržištem (odnosno u vezi sa odnosom između proizvoda, usluga i potrošača, tj. kupaca) u cilju određivanja prošlih, postojećih, mogućih i budućih potrošača, odnosno kupaca“  Istraživanje tržišta se, takođe, može definisati i kao „standardizovani postupak, zasnovan na principima naučnog metoda, kojim se prikupljaju, analiziraju i interpretiraju podaci, sa svrhom  da se dobiju informacije potrebne za donošenje odluka i rešavanju poslovnih problema na području delovanja na dinamičkom turističkom tržištu“  Dakle, istraživanje tržišta je formalan i celovit postupak, za razliku od neformalnog istraživanja.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari