Odlomak

1.    UVOD

Marketing informacioni sistemi podržavaju integralni pristup svim marketinškim aktivnostima preduzeća i proizvodi veliki broj informacija o kupcima i tržištu. U radu je dalje prezentiran jedan od mogućih modela marketing informacionih sistema kao bazičnog podsistema marketing informacionog sistema, koji obezbeđuje upravljanje marketinškim aktivnostima u preduzeću, objedinjuje osnovne podatke o sistemu i omogućava primenu jedinstvene marketinške strategije usmerene prema odabranim segmentima tržišta.
Za prognoziranje uslova u kojima će se preduzeće naći u budućnosti potrebne su velike količine informacija. Poslovna vizija preduzeća, obim događaja, kratko vrijeme za donošenje odluka i potreba da se u svakoj situaciji donese najbolje moguće rješenje, povećavaju informacione potrebe menadžera i podstiču primjenu informacionih sistema. Jedan od zadataka marketing informacionog sistema jeste da svede rizik na najmanju moguću mjeru pri donošenju pogrešne odluke.
Marketing 90-tih godina potencira uspostavljanje i održavanje tijesnih i dugoročnih relacija sa kupcima, stavljajući kupce u središte svojih poslovnih odluka, prilagođavajući im se i nastojeći da zadovolji sve njihove potrebe. Prikupljanjem podataka o kupcima i tržištu stvaraju se uslovi za usavršavanje tehnika prodaje i marketinga, a samim tim i strateškog pozicioniranja usluge.
Složene poštanske usluge zasnovane na savremenim informacionim tehnologijama dovode do tržišnih promjena, jer nove usluge mogu da se plasiraju na potpuno nova tržišta, da supstituišu postojeća ili da penetriraju postojeća tržišta. U odnosima preduzeća sa njihovim komitentima ili korisnicima usluga dolazi do izražaja stvaranje dodatne vrijednosti tj. način na koji će preduzeće diferencirati svoju ponudu od konkurenata. Preko nove tehnologije, upostavlja se direktna veza sa marketing menadžmentom koji obezbjeđuje upravljanje marketinškim aktivnostima i na čijim informacijama se zasniva poslovno odlučivanje. Projektovanje i primjena marketing informacionih sistema  predstavlja dakle značajni kriterijum stvaranja diferentne prednosti i aktivnog učešća preduzeća na tržištu.
Model marketing informacionog sistema predstavlja osnovu za upravljanje marketinškim aktivnostima u preduzeću. Ulazne informacije prikupljene iz eksternih i internih izvora posredstvom marketing informacionih sistema usmjeravaju se ka specifičnim nosiocima procesa odlučivanja, a zatim ugrađene u posebne marketinške aktivnosti i odluke vraćaju se nazad na tržište.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari