Odlomak

U V O D

Marketing miks uključuje aspekte i strategije marketinga koje menadžment koristi za sticanje konkurentske prednosti. Ovaj termin obuhvata elemente marketinga kao što su:

  •  Proizvod (Product),
  •  Cena (Price),
  •  Distribucija (Place) i
  •  Promocija (Promotion).

Prema ova 4 elementa marketing miks je popularno nazvan 4P. Ovi elementi predstavljaju varijable marketinga koje preduzeće može kontrolisati.
Pored osnovna 4 elementa marketing miksa (4P), neki teoretičari navode da bi on trebalo da bude proširen sa još tri P koji se tiču marketinga usluga, a to su: Ljudi (People), Proces (Process) i Fizičko okruženje (Physical environment).
80-ih godina 20. veka su uvedeni u upotrebu.
Efektivan marketing miks mora da ispunjava 4 uslova:
•    da bude prilagođen potrebama mušterija;
•    da kreira određenu konkurentsku prednost;
•    da njegovi elementi budu dobro kombinovani;
•    da bude usklađen sa raspoloživim resursima firme.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari