Odlomak

Načini komunikacije u organizacijama

I UVOD
Komunikacija proizilazi iz društvene interakcije i služi kao njen glavni posrednik. Komunikacija među ljudima je preduslov svake organizacije. Dokazano je da sve prepreke koje nastaju u preduzeću direktno su povezane sa nestručnosti komunikacje.
Jedan od ciljeva komunikacije je jeste opstanak organizacije, prenos i razmjena ideja i informacija radi formiranja mišljenja i stavova o ciljevima i načinima njihovog rezonovanja. Sve ovo ukazuje da je komunikacija među ljudima civilizacijsko – kulutrna posljedica i potreba nastala iz opšte društvene situacije.
Osnovni uzroci neefikasnosti organizacije najčešće je nedostatak ideja, informacija, ciljeva i strategija. Ljudi nisu sposobni da komuniciraju te nastaju smetnje u komunikacionom procesu.
II OBLICI, VRSTE I VIDOVI KOMUNIKACIJE U PREDUZEĆU

U ovom delu, teoretskom, objašnjavam oblike, vrste i vidove komunikacije u preduzeću. Materijal koji ću opisati sastoji se iz sledećih tačaka:

– pojam poslovne komunikacije,
– oblici poslovne komunikacije,
– vrste poslovne komunikacije,
– unapređenje poslovne komunikacije

2.1 POJAM POSLOVNE KOMUNIKACIJE

Za poslovnu komunikaciju možemo reći da je to ona komunikacija koja se odvija unutar oganizacija. Ovo bi bilo najprostije rečeno. Dalje, ova komunikacija u sebe uključuje ostale svoje dijelove i segmente, tako da je to danas, jedna od najvažnijih disciplina komunikologije uopšte.
Poslovna komunikacija se bavi aspektima komunikacije među ljudima u poslovnoj sferi i faktorima omogućavajnja efikasnosti poslovnih kontakata.

Poslovna komunikacija podrazumjeva tri vrste ponašanja: spontano, uvežbano i planirano :

– spontano, koje karakteriše odsutnost svjesnog planiranja ili vođenja;
– uvežbano, koje zahteva ponašanje i vođenje, a vremenom vježbanje dovodi do automatizacije, i
– planirano, koje je uvek svesno promišljeno i vođeno, to je komunikacijski čin na najvišem nivou.
Komunikaciom se može objasniti samo onaj proces kojim se podaci, ideje i informacije šalju, primaju i razumiju, što znači da se u komunikacionom procesu podaci, ideje i informacije šalju, primaju i razumiju, a što se potvrđuje u povratnoj sprezi.
Proces komunikacije u preduzećeu

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari