Odlomak

Planiranje marketinga je proces koji uključuje ocenu povoljnih tržišnih šansi I resursa, određivanje ciljeva marketinga, strategija i taktika i način provere i kontrole. To je ključna komponenta efektivnosti upravljanja biznisom, tj. način na koji menadžment usaglašava ciljeve i resurse kojima raspolaže firma sa sadašnjim i budućim mogućnostima. Uspešno marketing planiranje u uslovima savremenog tržišta pretpostavljapostojanje jasno definisane vizije i misije firme, politike, strateških ciljeva i taktika. Cilj procesa planiranja marketinga je izrada marketing plana. Marketing plan je detaljan, istraživački i dobro napisan izveštaj koji će ocenjivati mnogi iz i van preduzeća. Planiranje kao važna aktivnost u preduzeću pojavila se 60-tih godina prošlog veka. Nekoliko studija iz tog vremena pokazuju da su kompanije pridavale veliki značaj planiranju. Iako se sa planiranjem počelo mnogo ranije, bilo je potrebno neko vreme da se ovaj proces razvije i ustali. Proces planiranja marketinga je moderan, već duboko integrisan proces unutuar svakog preduzeća čiji je cilj profit i održivi razvoj. Strategije i taktike koje se razvijaju ovakvim planiranju težiće prosperitetu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Maturski Radovi

Više u Skripte

Komentari