Odlomak

U savremenom, globalnom poslovnom okruženju, u kojem su tehnologije i informacije svima dostupne, organizacije svoju konkurentsku prednost mogu graditi samo na jednom resursu – svojim zaposlenima, njihovim talentima, znanjima i motivaciji. Zaposleni su ne samo najvredniji, nego često i najskuplji organizacijski resurs, pa upravljanje njime mora biti dugoročno i strateški promišljeno.
Strateško planiranje ljudskih resursa predstavlja nastojanje organizacije da,
predviđajući buduće zahteve u području znanja, veština, stavova i ponašanja
zaposlenih, a koji proizlaze iz poslovne strategije i promena u okruženju, planira
načine, vreme i sredstva za zadovoljenje budućih potreba.
Zadatak dobrog menadžera svake organizacije jeste da na pravi način doprinese maksimalnom iskorištenju resursa u cilju ostvarivanja interesa i ciljeva organizacije. Najvažniji resurs je čovek. Organizacija zadovoljava svoje potrebe za ljudskim potencijalima na dva načina: zapošljavanjem novih radnika i razvojem potencijala postojećih. Popunjavanje radnih mesta je složen proces i počinje procesom, koji se obično naziva regrutovanje (privlačenje) ljudskih resursa.
Aktivnosti koje su u ovoj fazi:
• Definisanje kriterijuma za obavljanje posla kroz zajednički razgovor sa menadžmentom ili zaposlenima.
• Sastavljanje i objavljivanje oglasa za konkurs u željenim medijima.
• Prikupljanje i preliminarna procena prijava.
• Formiranje i predlaganje užeg kruga kandidata sa kojima se planira obavljanje intervjua.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Ljudski resursi

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari