Odlomak

U prošloj dekadi organizacije su se suočile sa nečuvenim nivoima turbulencije i neizvesnosti na konkurentnim tržištima. Od savremenih organizacija zahteva se da konstantno ispituju i preispituju tekuće i buduće proizvode i servise i da prave dugoročne planove radi odgovarajućeg svrstavanja resursa. Većina turbulencija i neizvesnosti prouzrokovano je diskontinuitetima tržišta velikih razmera, pokretanih inovacijama na bazi mreža. Mada je ovo naročito uočljivo u okruženju biznis-ka-potrošaču, servisnom okruženju, bilo bi fer reći da ni jedna organizacija nije bila pošteđena ovog fenomena. Poznate su diskusije u literaturi o menadžmentu koje se tiču smanjenog uticaja istraživanja strateškog marketinga i, takođe, šire diskusije koje se tiču uticaja marketinga i marketera unutar organizacija; od vitalne važnosti za proučavanje i praksu strateškog marketinga je razumevanje tačnog uticaja ’’e-biznisa’’ na proces strateškog marketinga.
Neosporno je da je uticaj e-biznisa na teoriju strateškog marketinga bio bitan. Međutim, da bi se načinio prvi korak u razumevanju koliko je ovaj uticaj bio bitan, u domenu strateškog marketinga mogu se primeniti tri kriterija (Day and Montgomery 1999): (a) e-trgovina postavlja trajna pitanja domenu studije strateškog marketinga , (b) e-trgovina može biti različita od srodnih područja i disciplina i, (c) e-biznis je podložan prilagođavanju na nove uvide i pristupe. E-biznis je zato od fundamentalnog značaja za domen strateškog marketinga i zahteva dalju diskusiju, poduprtu empirijskim istraživanjem i razvojem konceptualne teorije. Takav koordinisani istraživački napor daće koristan i mnogo potrebni uvid timovima top menadžmenta i praktičarima marketinga. Ovo poglavlje prezentuje diskusiju o sadašnjoj prirodi strateškog marketinga kao domenu proučavanja i, diskutuje o implikacijama za razvoj teorije u ovoj važnoj oblasti, u svetlu eksplozivnog i kontinuiranog rasta e-biznisa širom globalnog konkurentskog tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Upravljanje elektrosnkim poslovanjem preduzeća -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Niš,  UNIVERZITET U NIŠU - Ekonomski fakultet  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari