Odlomak

U sistemu mešovite ekonomije, tržište predstavlja jedan od najvažnijih elemenata sistema, jedan od najvažnijih faktora efikasnosti privređivanja. Ono predstavlja vrlo važan i dinamičan element poslovnog okruženja privrednih subjekata sa kojim njihova poslovna politika mora uvek da računa. U ekonomskoj literaturi postoji veliki broj definicija tržišta koji polaze sa različitih teorijskih pozicija i stanovištva. Svaka od njih posebno naglašava različite elemente sadržaja tržišta. Nijedna od njih nije sama za sebe dovoljna za potpuno isticanje mesta i uloge tržišta u funkcionisanju savremene privrede. Najčešće definicije tržišta su :
• Tržište je institucija kroz koju ponuda i potražnja funkcionišu, odnosno koje operišu snage koje formiraju cene. Tržišno mesto je geografska lokacija gde se odvija razmena, stvaraju rezultati interakcije ponude i razmjene i formiraju uslovi razmene. • Tržište predstavlja određeno uređenje u kome prodavci i kupci određene robe vrše međusobni uticaj na utvrđivanje njene cene i količine.
• Tržište označava proces sa kojim pojedinac i domaćinstva odlučuju o potrošnji alternativnih dobara, firme šta će i kako proizvoditi i radnici koliko će i za koga raditi. Sve ove odluke se usklađuju pomoću cena.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Mikroekonomija -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari