Odlomak

UVOD

Predmet ovog rada je značaj marketing (promocionog miksa) za uspeh novinske agencije Tanjug.
Istaživanju značaja marketing miksa za uspeh novinske agencije Tanjug pristupljeno je činjenicom da preduzeće kombinuje svoju ponudu sa osnovnom namerom ka usmerivanju tražnje čime podspešuje postojanje, rezultirajući dugoročnom uspehu preduzeća. Kombinovanje ponude predstavlja kombinaciju instrumenata marketing miksa. Instrumenti marketnig miksa su proizbod, cena, kanali distribucije i promocija.
U istraživanju će biti korišćen metod analize sadržaja dokumetana vezanih za marketing miks novinske agencije Tanjug. Sadržaj elemenata vršiće se analizom podataka i informacija o prošlim i sadašnjim uticajima kombinavanja marketing miksa na poslovanje novinske agencije Tanjug.
Cilj istraživanja je da ukaže na složenost i važnost marketing miksa u preduzeću, da opiše značaj marketing miksa za uspeh preuzeća, da složi i definiše osnovne elemente marketing miksa.
Istraživanje treba da pokaže kakvi su rezultati postignuti prilikom korišćenja i kombinovanja elmenata marketing miksa.
Proizvod je sve što se može ponuditi kupcu da zadovolji neku potrebu u razmenu za novac.
Cena se definiše kao novčano izražena vrednost proizvoda ili usluga na tržištu.
Kanali prodaje prestavlja sistem međuzavishin i istovremeno ne zavisnih posrednika koji učestvuju u fizičkom i svojinskom toku usluga od proizvođača do potrošača.
Promocija je jedan od četiri bazična elementa marketinga koji treba da informiše o svim ostalim i dovede do prodaje proizvoda u dužem roku.
Rad je podeljen u šest delova. U prvom delu sam govorila o marketingu uopšte. U drugom delu sam detaljnije opisala marketnig miks koncept. U trećem delu sam opširnije pisala o promociji kao elementu marketing miksa. U četvrtom sam pisala opštim podacima novinske agencije Tanjug. U petom i šestom delu o promocionom i marketinskom miksu novinske agencije Tanjug.
Na kraju rada će biti data zaključena razmatranja kao i korišćena literatura.

I.MARKETING KONCEPT

1.1 Definisanje marketinga

Marketing je jedna od nasjtarijih ljudskih aktivnosti a opet relativno mlada naučna disciplina.Potiče od reči (market) što znači “stavljanje na tržište”. 50ih godina postaje dominirajuća poslovna koncepcija U SAD 60ih u Nemačkoj 70ih u Japanu.
Postoje 2 razloga zašto marketing nije ranije prihvaćen:
1) Marketing institucije nisu bile dovoljno razvijene
2) Nije bilo ekonomske prinude da se posluje na drugačiji način.
Marketing kocept prvi put je upotrebljen u godišnjem izveštaju General Elektrica 1952.U početku se isticao značaj marketinga da podpomaže proces razmene dok kasnije je naglasak na razvijanje dugoročnih odnosa sa potrošačima.Marketing stavlja potrošače u centar svih razmatranja preduzeća
AMA – Marketing je organzaciona funkcija i set procesa za kreiranje, komuniciranje i isporučivanje vrednosti potrošačima i upravljanje odnosima sa potrošačima na načine koji su korisni za organizaciju i njene stejkholdere. Ovlašćeni institut za marketing iz VB- marketing je upravljački proces kojim se efikasno i profitabilno identifikuju, anticipiraju i zadovoljavaju zahtevi potrošača.Amstrong i Kotler definišu marketing : “Društveni upravljački proces pomoću kojeg individue/grupe kroz kreiranje i razmenu proizvoda i vrednosti sa drugima dobijaju ono šta im je potrebno i žele”.

1.2 Značenje marketinga

Dajući i prihvatajući opšte definicije marketinga ne znači da on nema više značenja koja je korisno diferencirati kako bi se u potpunosti sagledale sve njegove dimenzije. U tom kontekstu, marketing se može posmatrati kao:
1) Ekonomski proces,
2) Poslovna funkcija,
3) Poslovna kocepcija,
4) Sistem i
5) Naučna disciplina.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari