Odlomak

ELEKTRONSKO POSLOVANJE-
Pojam elektronskog poslovanja (E-business).
je skup poslovnih aktivnosti koje se odvijaju posredstvom informaciono-komunikacionih tehnologija, a posebno Interneta, i koje podrazumevaju:
•    optimizaciju poslovnih procesa (proizvodnja, marketing, veleprodaja, distribucija, prodaja, naplata, isporuka…);
•    unapređenje odnosa sa javnošću (klijentima, zaposlenima, dobavljačima, distributerima) i
•    unapređenje ostalih poslovnih servisa podrške (banke, advokatske agencije, računovodstvene agencije, zakonodavstvo i vladine agencije).
.Preduslovi za E-poslovanje.
.Da bi se u nekoj firmi uveo neki proces elektronskog poslovanja, odgovarajući poslovni proces u firmi mora biti prethodno automatizovan.
Postoje dva osnovna preduslova automatizaciji bilo kojeg poslovnog procesa.
Prvo, opis svih radnih mesta po poslovnim procesima koji se automatizuju mora biti definisan. Drugim rečima, mora postojati pisani dokument u elektronskom obliku, u kojem se nalazi spisak zadataka po svakom pojedinačnom radnom mestu.
Drugi je opis tokova informacija između radnih mesta za svaki poslovni proces (“information workflow”), ili scenario poslovnog procesa (“business proccess scenario”, “event scenario”). Oblast koja u poslednje vreme opisuje preduslove automatizacije i unapređenja (optimizacije) poslovnih procesa naziva se Event Management.
Prednosti E-poslovanja.
Smanjuju se troškovi firme., Firma zauzima stratešku poziciju na tržištu, čime čuva stare i dobija nove klijente, a time održava konkurentnost., Rast prihoda i proizvodnje., Rast zaposlenosti i zadovoljstvo korisnika., Smanjenje vremena isporuke i smanjenje broja raklamacija.Poboljšanje podrške korisnicima i uštede u troškovima distribucije., Stalnim prisustvom na Internetu kroz razne aktivnosti gradi imidž moderne, pouzdane i jake firme. Preko interneta se mogu ispitati želje i potrebe kupaca., Internet nudi velike poslovne mogućnosti i ogromno tržište, koje će još više rasti i rađati nove i nove mogućnosti., Internet je izmenio način života svih na svetu.
Nedostaci E-poslovanja.
Vrste E-poslovanja.
Najrasprostranjeniji oblici elektronskog poslovanja su:
B2B (business-to-business) transakcije danas preovlađuju na Internetu, kako u pogledu vrednosti tako i u pogledu učestalosti. B2B podrazumeva stvaranje novih veza između preduzeća korišćenjem internet tehnologije. B2B aplikacije omogućavaju preduzećima da pomoću novih tehnologija izrade nove oblike poslovanja koje omogućavaju : olakšavanje transakcija za robu/uslugu između preduzeća, prodaju robe/usluge na Internetu, online nabavku robe jednog preduzeća za drugo. Pravna integracija je veliki problem za primenu B2B. Takođe treba rešavati pitanje bezbednosti, brzine i fleksibilnosti u B2B aplikacijama.
B2C (business-to-consumer) predstavlja direktnu vezu između preduzeća i potrošača. Primer B2C aplikacije je sajt maloprodaje gde potrošači naručuju proizvode i usluge elektronskim putem od preduzeća. Internet pruža različite mogućnosti marketinškog nastupa preduzeća i omogućava masovni pristup potrošača proizvodima i usligama.
C2C (consumer-to-consumer) je najnoviji oblik poslovanja. Potrošači direktno trguju sa potrošačima preko kompanije koja svoje usluge naplaćuje u vidu procenta transakcije, reklame, članarine i slično.
Primena E-poslovanja.
Elektronska trgovina  Elektronsko bankarstvo  Elektronsko poslovanje u oblasti javne uprave  Elektronsko poslovanje u oblasti školstva  Elektronsko poslovanje u oblasti zdravstva
Elektronska trgovina.
predstavlja komponentu elektronskog poslovanja, koja opisuje procese kupovine, prodaje i razmene dobara, usluga i informacija, putem računarskih mreža. To je vid trgovine elektronskim putem neograničenih mogućnosti.
Virtualne prodavnice.
Storefront modele-trgovine je tipično korišćeni model u najvećem broju B2C transakcija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari