Odlomak

Osnovni podaci

Island je ostrvska zemlja, koja se nalazi u sjevernom dijelu Atlantskog okeana, malo južnije od „arktičkog kruga“ koji prolazi kroz malo ostrvo Grimsey uz sjevernu obalu Islanda, ali ne i kroz sami Island.

Polozaj Islanda na karti Evrope

Prema podacima iz 2013. godine na Islandu živi 321. 857 stanovnika, što ga čini 175 zemljom u svijetu po veličini. Ukupna površina je 103.125 km², sa gustoćom naseljenosti od 3,09km². Glavni grad Islanda je Reykjavik, koji je ujedno i najveći grad. Smješten je na jugozapadnoj obali ostrva, a njegova geografska širina 64°08′ ga čini najsjevernijim svjetskim gradom jedne suverene države. Sa svojih 118. 326 (2010) stanovnika čini trećinu populacije Islanđana, a sa okolnim naseljima ima i preko 200. 000 stanovnika što čini 60% stanovništva države. Ostali veći gradovi su Kopavogur, Hafnarfjordur, Akureri i Keflavik. Ostrvo karakteriše veliki broj vulkana, od kojih je najpoznatiji Hekla. 2010 dogodila se značajna erupcija vulkana Eyjafjallajokull, koja je znatno otežala avionski saobraćaj u čitavoj Evropi zbog vulkanske prašine. Oko 10% ostrva je pod ledom. Island je bogat gejzirima, tako da stanovnici imaju toplu vodu i grijanje po veoma niskim cijenama. Samo ostrvo ima dosta fjordova duž obale gdje se nalazi i većina gradova, dok je unutrašnjost hladnija i slabije naseljena.

Glavni grad Islanda, Reykjavik

Saobraćaj na Islandu

Island spada u najsjevernije i potpuno ostrvrske zemlje Evrope. Otvorenost ka hladnom sjeveru i planinski karakter zemlje velike su prepreke za razvoj države. Ovakav položaj ne obezbjedjuje Islandu povoljnost za razvoj saobraćaja. I pored toga zahvaljujući razvijenosti zemlje i visokom standardu njegovih gradjana teškoće u vezi saobraćaja u mnogome su umanjene.
Najvažnije saobraćajno čvorište u državi je sama prestonica Reykjavik.
Na Islandu razvijeni su drumski i vazdušni saobraćaj, a samim tim kako je ostrvska zemlja i vodeni saobraćaj.
Danas na Islandu ne postoji ni jedna željeznica. Nekada je bilo nekoliko kraćih željeznica, ali bez komercijalne upotrebe.
Odavno već postoje planovi da se željeznicom povežu glavni grad Reykjavik i Keflavik, ali nije do sada nije došlo do realizacije tih planova.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Geografija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari