Odlomak

Uvod
Reč parfem je nastala od latinskog per fumus, što znači ”kroz dim”. Izraz
potiče od prvih parfema u istoriji, odnosno mirisnih dimova, koji su se dobijali
paljenjem biljaka i drveća, kao što je tamjan. Parfemi su bili poznati još u
najstarijim civilizacijama, kao što su Mesopotamija i Stari Egipat. Uglavnom su se
upotrebljavali u religijske svrhe.
U 19. veku, sa razvijanjem moderne hemije, naučnim i tehničkim otkrićima,
počela je i proizvodnja parfema na moderan način. Sada je otkriveno mnogo
sintetičkih mirisa koji su doprineli raznovrsnosti parfema. Parfemi predstavljaju
mirisna ulja rastvorena u rastvaraču (vodi, alkoholu ili uljima), koja se
upotrebljavaju za davanje mirisa i atraktivnosti ljudskoj koži, prostoru itd.4
Tipovi parfema
Parfemi se razlikuju po koncentraciji aromatičnih jedinjenja u rastvaraču,
koji je u finim mirisima obično etanol ili mešavina vode i etanola. Razni izvori
različito definišu tipove parfema. Koncentracija u procentima / zapremini
parfemskog ulja je sledeći:
-Ekstrakt parfema ili običan parfem:15-40% (obično 20%) aromatičnih
jedinjenja
-Esprit parfem:15-30% aromatičnih jedinjenja; retko se koristi
koncentracija između parfemske vode i parfema
-Parfemska voda, toaletni parfem:10-20% (obično oko 15%) aromatičnih
jedinjenja, ponekad navedena kao “millésime”
-Toaletna voda: 5-15% (obično oko 10%) aromatičnih jedinjenja
-Kolonjska voda: Chypre citrusni tip parfema sa 3-8% (obično oko 5%)
aromatičnih jedinjenja
– Splash (sprej) i posle brijanja:1-3% aromatičnih jedinjenja
Parfemsko ulje se takođe može razblažiti uljima neutralnog mirisa kao što
su kokosovo ulje ili tečnim voskovima kao što je ulje jojobe.
Intenzitet i trajanje parfema zavisi od koncentracije, intenziteta i trajanja
korišćenih aromatičnih jedinjenja (prirodna esencijalna ulja / parfemska ulja): kako
procenat aromatičnih jedinjenja raste, tako i intenzitet i trajanje mirisa raste. Iako
će koncentracija ulja u razređenoj parfemskoj vodi nužno biti veća nego u toaletnoj
vodi istog mirisa iz istog opsega, stvarni iznos može da varira između parfemskih
kuća. Toaletna voda iz jedne kuće može biti jača od parfemske vode iz druge.
Mirisi za muškarce se ređe prodaju kao parfemske vode ili ekstrakti; isto
tako, mirisi za žene se ređe prodaju u koncentracijama kolonjske vode. Iako je ovaj
specifičan trend imenovanja polova uobičajen za dodeljivanje koncentracije mirisa,
to nema direktno veze sa tim da li je miris namenjen muškarcima ili ženama. Osim
toga, neki parfemi sa istim nazivom proizvoda, ali različitom koncentracijom, mogu
ne samo da se razlikuju u razblaženosti, već zapravo koriste potpuno različite
mešavine parfemskih ulja (različite koncentracije visokih, srednjih i baznih nota). 5
Na primer, da bi se napravila toaletna voda svetlijeg i svežijeg mirisa od svoje
parfemske vode, ulje toaletne vode se može ”namestiti” da sadrži malo više visokih
nota ili manje baznih nota.
Kolonjska voda iz 1706. u Kelnu (Cologne) u Nemačkoj, izvorno je specifičan
miris i robna marka međutim, izvan Nemačke termin je postao opšti za Chipre
citrusne parfeme (bez baznih nota).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 23 stranica
  • Školska godina:
  • Skripte, Hemija
  • ,  Novi Sad,  Medicinski fakultet, Novi Sad  

Više u Hemija

Više u Skripte

Komentari