Odlomak

Najznačajniji period za razvoj marketing koncepcije ima period razvoja novih tehnologija iz kojih nastaju informacione tehnologije.
Osamdesete godine prošlog veka imaju veliki značaj u razvoju kako marketing filozofije tako i tehnološkog razvoja. Iz tabele se može videti da je razvoj informacionih tehnologija imao direkni uticaj na poboljšanje koncepcija poslovanja organizacija, a naročito uticaj na unapredjenje marketing koncepcije.
Posmatrajući tabelu I, može se primetiti da su poslednje dve decenije XX veka imale veliki značaj na razvoj sredstava koja su korišćena u tradicionalnoj primeni marketinga. Instrumenti koji se koriste u tradicionalnoj primeni instrumenata marketinga, pojačavaju svoje dejstvo korišćenjem tehnologije, naročito informacione. Sve ove koristi imaju najveći značaj u razvoju interaktivnosti izmedju potrošača i njihovog okruženja.
Kako zadovoljenje potreba potrošača ima najveći značaj u savremenoj marketing koncepciji, direktni kontakt sa potrebama i željama potrošača otvara velike mogućnosti samih organizacija, koje postoje u službi potrošača nagli razvoj tehnologija krajem XX veka otvorio je neslućene mogućnosti razvoja u marketing poslovanju, u komunikaciji organizacije sa potrošačima i okruženjem i u organizaciji poslovanja samog marketing sektora.
Razvojem mrežnog poslovanja, korišćenjem interneta i World Wide Web – a, brišu se granice izmedju potrošača i organizacija, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou. Organizacije su u mogućnosti da na monogo lakši način direktnim kontaktom sa potrošačima istražuju njihove potrebe i želje, takodje uz pomoć tehnologije dodju do mogućih rešenja koja vode ka uspešnom ispunjenju potreba korisnika, dok potrošači imaju potpunu sliku o ponudi koja je dostupna na tržištu , čime im se otvara ceo spektar mogućnosti ka zadovoljenju zahteva i želja najznačajniji proizvod tehnološkog napretka jedne marketing orjentisane oranizacije je primena elektronskog marketinga koji omogućava nastup preduzeća kako na nacionalnom, tako i na medjunarodnom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari