Odlomak

1 UVOD I OSNOVNI PREDUSLOVI
Elektronsko poslovanje predstavlja svaki vid poslovanja koji se odvija uz pomoc informacionih tehnologija i komunikacionih uredjaja. Osnovni preduslovi za ovakav vid poslovanja jesu posedovanje IT uredjaja (racunar sa serverom i bazom podataka, PDA, mobilni telefon…), internet konekcija i posedovanje web prezentacije. Pored ovoga, potreban je odredjeni stepen edukacije zaposlenih za ovaj vid poslovanja. Sama struktura poslovanja firme se menja, unosenjem novina u vidu IT sistema za koji je neophodno da se prozima kroz ceo poslovni sistem, kako bi svi delovi mogli brzo i lako da komuniciraju medjusobno.

U ovom slucaju, radi se, konkretno, o novom studentskom portalu “BeoStudent.com” koji predstavlja potpuno besplatni informativni servis za studente Beogradskog univerziteta i one koji zele da studiraju na istom. Ovde se mogu informisati o svemu sto se tice njihovog studiranja i boravka u Beogradu, pocev od liste fakulteta, oglasa za izdavanje stanova, knjizara, biblioteka, pozorista, bioskopa, kafica, restorana, klubova, kao i download-ovati vaucere koji omogucuju odredjene popuste u dogovoru sa sponzorima sajta i oglasivacima.
Cilj realizacije sajta je prikupljanje sto veceg broja studenata, olaksati im informisanje, doneti brojne popuste i samim tim omoguciti vecu cenu oglasnog prostora na samom sajtu, sto ce dalje doprineti vecoj zaradi.
Misija – stvoriti sveobuhvatni sajt sa informacijama iz raznih oblasti (kako bi se diverzifikovao rizik poslovanja i doveo sto veci broj clanova sajta).
Vizija – Izdvajanje iz grupe slicnih konkurentnih sajtova, zadovoljenje potreba posetilaca sajtova kroz vrhunske i tacne informacije, dobri odnosi sa poslovnim partnerima.

2 CILJEVI PREDSTAVLJANJA NA INTERNETU
Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u poslovanju
omogućava efikasno povezivanje internih i eksternih sistema za obradu podataka i distribuciju informacija (izmedju poslovnog sistema, njegovih podsistema i okruzenja).
Internet predstavlja globalnu elektronsku mrezu. Pojava Interneta ubraja se u najznacajnija otkrića u istoriji civilizacije. On omogucava da milioni ljudi medjusobno razmenjuju informacije. Pojava novog komunikacionog sredstva otvorila je nesagledive mogućnosti primene u svim oblastima ljudske delatnosti, tako da je Internet nasao siroku primenu i u oblasti plasmana proizvoda i usluga.
Elektronsko poslovanje je novi nacin poslovanja koji donosi mnoštvo posebnih pogodnosti.
To je sistem poslovanja ili skup akcija koji nastoji da potpuno iskoristi blagodeti napretka informaciono-komunikacione tehnologije, a u cilju unapređenja poslovnog procesa.

Cilj realizacije sajta – prikupljanje sto veceg broj posetilaca ( ciljna grupa – studenti i maturanti srednjih skola) kojima ce biti olaksano informisanje uz pomoc ovog projekta, doneti brojne popuste a samim tim za vlasnike sajta omoguciti vecu cenu oglasnog prostora na istom, sto ce dalje doprineti vecoj zaradi.

3 NASTUP NA INTERNETU

Obzirom da bi sajt bio informativnog karaktera,morao bi obuhvatati veci broj nacina samog nastupa na internetu. Web portal bi bio servis sa mogucnoscu registracije posetilaca sajta, koji bi imao mailing listu pomocu koje bi studenti bili informisani o svim novostima na sajtu – promocije,popusti,desavanja na fakultetima, seminari i sl.

Pocetni sadrzaj sajta:

Sekcije glavnog menija:
– O NAMA (kratak opis naseg poslovanja),
– LISTA FAKULTETA BEOGRADSKOG UNIVERZITETA,
– TRAZIM STAN (ponude za izdavanje stanova svrstane po kategorijama cena),
– POZORISTA I BIOSKOPI,
– BIBLIOTEKE I KNJIZARE,
– RESTORANI I KAFICI,
– FITNESS CENTRI,
– VAUCERI ZA POPUSTE (u dogovoru sa oglasivacima, donosiocu vaucera se odobrava odredjeni popust na robu ili usluge oglasivaca),
– HONORARNI POSLOVI (ponude za sezonske poslove).

Dizajn – ne napadnih boja, bela pozadina sa braon marginama i slovima, jasno podeljenim kategorijama koje bi olaksavale samo koriscenje. Slika/logo bi bili slika univerzitetskog hola. Ciljno trziste su studenti i maturanti srednjih skola.
4 PROMOCIJA
Offline kampanja bi se sastojala u lepljenju plakata sa informacijama o servisima i uslugama koje nudi portal “BeoStudent” u blizini svih fakulteta i srednjih skola u Beogradu, kao i lepljenju plakata u drugim vecim gradovima – oko srednjih skola zbog maturanata koji planiraju nastavak skolovanja u Beogradu.
Online kampanja bi bila zapoceta prvenstveno preko besplatnih servisa i drustvenih mreza i naknadno bi se prosirila na placene servise.
Neke od tehnika online marketinga su:
 E-mail marketing
 Viral marketing
 One-to-One marketing
 Frequency marketing
 SEO tehnike itd…
Tehnike koje bi organizacija akcentovala, bile bi „E-mail marketing“, „One-to-one marketing“, „Frequency marketing“ i „SEO“ (Search engine optimisation- optimizacija kljucnih reci za pronalazak sajta putem pretrazivaca).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari