Odlomak

KOMPJUTERSKE IGRE

O igri u predškolskom uzrastu…

Da bismo shvatili popularnost kompjuterskih igara i njihov značaj u ranom uzrastu, moramo shvatiti značaj dečijih igara u predškolskom uzrastu, u opštem smislu.
Igra je oduvek bila centralna i najvažnija aktivnost u životu deteta. O fenomenu igre, o njenom uticaju, funkciji i značaju u dečijem razvoju, pisali su najpoznatiji pedagozi i psiholozi. Svi se oni slažu da je igra moćno sredstvo za podsticanje svestranog razvoja ličnosti, jer omogućava kognitivni, emocionalni, socijalni i fizički razvoj deteta, pripremajući ga za svet odraslih.
Zbog brojnih prednosti, igra ima centralno mesto i ulogu i u vaspitno-obrazovnom radu u predškolskoj ustanovi. U zavisnosti od vrste i cilja igre, kod dece se u igri razvijaju različite sposobnosti, kao što su opažanje, održavanje pažnje, shvatanje prostornih odnosa, uzročno-posledičnih veza, kao i sposobnosti samostalnog učenja – pronalaženja, analiziranja, primene i saopštavanja informacija.
Igra utiče i na pravilan rast i razvoj, na razvoj motoričkih sposobnosti i spretnosti, u njoj se razvijaju i elementarne organizacione sposobnosti. Ona podstiče i razvoj kreativnosti i estetske percepcije kod dece.
Igra je snažno vaspitno sredstvo, jer kroz nju dete istovremeno ispoljava i razvija svoja osećanja, uči da poštuje pravila, razvija saradnički i takmičarski duh. Ona je i sredstvo afirmacije i izražavanja ličnosti deteta. Kroz igru, jača samopouzdanje, potvrđuje se, argumentuje i izražava svoje mišljenje.
Da bismo shvatili popularnost kompjuterskih igara kod dece, važno je znati osnovne karakteristike svih igara, a to su:
• Dobrovoljnost (igrač u nju stupa svojom voljom),
• Sloboda (od čvrsto određenog cilja i rizika od neuspeha),
• Neizvesnost (po toku i ishodu, dete može da istražuje, pronalazi nove mogućnosti),
• Neproduktivnost (proces je važniji od produkta igre),
• Propisanost (podvrgnuta odredbama koje ukidaju obične zakone i postojeću rutinu),
• Fiktivnost (u odnosu na tekući život).

Kompjuterske igre kod dece predškolskog uzrasta

Savremena tehnologija velikom brzinom ulazi i u svet obrazovanja, i to na svim stupnjevima. Već na predškolskom uzrastu je moguće deci ponuditi kompjuter kao igračku, veliki broj adekvatnih igara i softvera.
Kompjuterske igre su dečiji izbor i deo kulture današnje dece, predstavljaju veštinu u kojoj su deca dobra. Igre su tokom godina postale sve složenije, zahtevnije i nimalo lake, i predstavljaju aktivnost koja je zajednička i podjednako interesantna i deci i odraslima.
Sličnost između igara i televizije, nesumnjivo je jedan od činilaca uspeha igara. Ono što im je zajedničko jeste prikazivanje dinamičkih slika, nasuprot verbalnim aspektima, na primer. Istraživanja upravo i pokazuju da one koje imaju izražen vizuelni aspekt, imaju veliku prednost nad verbalnim igrama. Video igre su u velikoj meri deci postala zamena za televiziju u slobodnom vremenu. Za razliku od televizije, ispred koje je pasivni gledalac, igra zahteva aktivno učešće i kontrolu događaja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari