Odlomak

Korak po korak rada sa Google AdWords, Facebook oglašavanje, Twitter i ostale socijalne mreže u funkciji marketinga

UVOD

Plaćeno reklamiranje je osnova većine internet kampanja a najbolji način da se poveća saobraćaj na WEB site, je da se plati za to.  Plaćeno reklamiranje se može realizovati putem različitih programa kao što su Pay-per-Click i Pay-per-Impression, kao i prijavljivanjem site na link direktorijume.
Postoje različiti modeli za naplatu online oglašavanja, od kojih su najpoznatiji:
    Cost-per-Thousand – CPM
    Cost-per-Click – CPC
    Cost-per-Action – CPA
    Cost-per-View – CPV
    Cost-per-Conversion

Pay-per-Click mreže
Ovaj model internet oglašavanja  baziran je na tome da kompanije koje se oglašavaju plaćaju pružaocima ove usluge naknadu svaki put kada korisnici „kliknu“ na njihove reklame koje se nalaze na websajtu tog pružaoca usluga.
Pružaoci usluga oglašavanja  prikazuju reklame oglašivača onda kada osoba koja pretražuje  obavlja pretragu po ključnim riječima  koja se poklapa sa listom ključnih riječi definisanih od strane oglašivača.

Iako postoji na stotine Pay-per-Click mreža na Internetu, tri su najveće:
    Google AdWords
    Yahoo Search Marketing
    Microsoft AsCenter

U nastavku biće riječi od Google AdWords mreži.

Google AdWords

Najveća mreža za Pay-per-Click reklamiranje je Google AdWords. Google AdWords je  servis za oglašavanje koji omogućava da se plaćanjem, odnosno kupovinom oglasa, pozicionira određeni sajt visoko na stranicama sa rezultatima pretrage (Search Engine Result Pages –SERPs).
Ovakav način reklamiranjabaziran je na  tome da oglašivači definišu ključne riječi koje će utjecati da se njihovi oglasi u vidu sponsorisanih  linkova (Sponsored Links) pojave kao rezultat pretrage od strane korisnika na Google pretraživaču. Oglašivači određuju i visinu naknade koju će platiti pri svakom kliku koji potiče od sponzorisanih linkova.
Ono što je značajno kod korištenja servisa kao što je Google AdWords,kao i drugih, je potreba da početna stranica web sajta bude prilagođena oglasima koji se plasiraju korisnicima kroz ovakve programe. Primarni cilj  kompanije, odnosno njenom sajtu nije da se poveća broj klikova na plaćene reklame, nego da se poveća stepen konverzije, odnosno pretvaranje korisnika koji posjećuju web sajt u kupce robe ili usluga kompanije.
Stranica sa rezultatima pretrage obično sadrži kombinaciju prirodinih i plaćenih rezultata pretrage. Obično su plaćeni rezultati pretrage na neki način označeni kako bi korisnici pretraživača mogli da ih razlikuju  od prirodnih (organskih) rezultata pretrage.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari