Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio maja927malic 15. januar 2015. Prijavi dokument
Vidovi JGPP-a prema kategoriji trase
Trasa JGPP-a je površina po kojoj se kreću vozila JGPP-a. Postoje tri osnovne kategorije trasa, koje se razlikuju prema stepenu izdvojenosti od ostalog saobraćaja.
– Kategorija trase C- su ulice sa mešovitim saobraćajem. JGPP može da ima prioritet kroz posebne autobuske trase izdvojene isprekidanim linijama ili signalima ili vozila JGPP-a mogu da se kreću sa ostalim vozilima.
– Kategorija trase B- uključuje tipove trasa JGPP-a koje su podužno fizički izdvojene (ivičnjacima, ogradama, denivelacijom i sl.) od ostalog saobraćaja, ali sa ukrštanjima u nivou sa vozilima i pešacima. Ova kategorija trase je najzastupljenija kod sistema za laka šinska vozila.
– Kategorija trase A- je potpuno kontrolisana trasa, bez ukrštanja u nivou ili bilo kakvog ne dozvoljenog korišćenja od strane drugih vozila ili lica. Ona se takođe naziva ″izdvojenom″ ″privatnom″ ili posebnom trasom, a može biti podzemna ili površinska. Ona može biti manuelno-vizuelna, manuelno-signalna, potpuno automatska ili njihova kombinacija. Ovde spadaju svi vidovi JGPP-a (autobus, trolejbus, tramvaj,metro, železnica, laki šinski prevoz, sistem kabina i td.)
Modernizacija tehnologije prevoza- sistemi naplate
Sistem naplate preko konduktera podrazumeva konduktera u vozilu. Izbegava se jer je neekonomičan.
Sistem naplate preko vozača podrazumeva da putnik treba da kupi kartu na nekom prodajnom mestu, kako nebi došlo do zadržavanja na stanicama.
Sistem naplate KASH-BOKS- ubacuje se moneta odrđene vrednosti. Nedostatak je ne realna naplativost, svodi se na poverenje putnika.
Poluautomatski sistem naplate-na zadnjim i prednjim vratima gde putnici ulaze nalaze se automati u koje se ubacuje prethodno kupljena karta na nekom od prodajnih mesta i tu se poništava. Na srednjim vratima je izlaz,a ako neko nije kupio kartu kupuje je od vozača.
Automatski sistem naplate-postoje Engleski i Švajcarski sistemi naplate. Kod Engleskog karta se kupuje na stanici a poništava u autobusu, dok se kod švajcarskog karta kupuje na stanici i tu se poništava. Ovi sistemi su dosta skupi za ugradnju.
Izbor podsistema mreže linija: novi vidovi prevoza
Pokretne staze imaju električni pogon, različitih su brzina i prevoznih sposobnosti. Služe za dopunjavanje drugog vida saobraćaja, kao na primer na aerodromima, sajmovima. Leže u horizontalnoj ravni, ali se mogu izvesti krivine u poluprečniku 25-50m i nagiba do 11%. Brzina kretanja je 0,6-3,5 m/s, a kapacitet jeod 3600-12000 putnika/h.
Sistem kabine- to su najčešće potpuno automatizovani sistemi. Kabine dolaze po pozivu putnika. Kapacitet im je u granicama od 3600-12000 putnika/h. Staze po kojima se kreću su potpuno izdvojene od ostalog saobraćaja i imaju od 4-200 mesta. Prednost im je lak, udoban i relativno brz prevoz.
Lebdeća vozila- napajanje se vrši elektro-magnetnom ili elektro-dinamičkom silom, imaju perspektivu u budućnosti. Visina podizanja vozila od šine je 10-30 mm i predviđene brzine su im preko 250 km/h. Koriste specijalno konstruisanu stazu za vođenje vozila preko koje se ostvaruje veza i nošenje vozila.
2. – missin’ –
3.
Izbor podsistema i mreže linija JGPP-a
Postupak izbora sistema sastoji se iz nekoliko faza i to:
1) definisanje osnovnih koridora i utvrđivanje protoka putnika na njima
2) izbor varijanti podsistema čija je eksploatacija opravdana na pojedinim koridorima
3) simulacija opterećenja mreže sa uporednom analizom
4) ekonomsko i funkcionalno vrednovanje i opšta ocena varijanti
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.