Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Skripte, Ekonomija, Marketing/PR
Objavio cybex 15. decembar 2014. Prijavi dokument
NASTANAK, RAZVOJ I PRIMENA MARKETINGA
Mada se neki elementi koncepcije marketinga pojavljuju još u sedamnaestom veku, nastanak i početak razvoja marketinga kao koncepcije i discipline formalno se vezuje za prvu dekadu dvade-setog veka.U toku ove dekade (1900-1910), koja se naziva peri-odom otkrića, marketing je dobio svoje ime i, počeo da se izuča-va kao univerzitetska disciplina.
U periodu od 1910. do 1921 godine publikovani su radovi u koji-ma su objašnjeni fundamentalni pojmovi i ideje marketinga. Zbog toga se ovaj period u razvoju naučne misli o marketingu naziva periodom kristalizacije.U tom periodu počinju da se osnivaju odeljenja za marketing, koja se najpre pojavljuju kao odeljenja za istraživanje tržišta odnosno za komercijalna istra-živanja.
U trećoj dekadi (1920-1930) pojavljuju se prvi opsežniji pisani radovi u kojima su integrisana dotadašnja saznanja iz oblasti marketinga. U tom periodu, koji se naziva periodom integra-cije, osnivaju se odeljenja za istraživanje tržišta u gotovo svim tipovima organizacija i razvijaju se određeni metodi i tehnike tržišnih istraživanja. U isto vreme, Džordž Galup (George Gallup), osnivač danas veoma poznatog istraživačkog instituta, počinje da razvija određene tehnike merenja ekonomske propa-gande, a Artur Nilsen (Arthur C. Nielsen) ‘’otac’’ najvećih istraži-vačkih projekata iz oblasti marketinga, razvija koncept merenja tržišnog učešća.
U četvrtoj dekadi (1930-1940), poznatoj kao dekada razvoja, pojavljuju se novi obimniji radovi iz marketinga. U toj dekadi publikovana je i jedna od najpopularnijih knjiga toga perioda – Market Research and Analysis autora Lindona Brauna (Lyndon Brown). Ovu dekadu karakterišu elementi primene kvantitati-vnih i socio-psiholoških metoda u istraživanju fenomena marke-tinga i naglo povećanje broja poslovnih škola koje su u svojim nastavnim planovima imale specijalizovane predmete iz oblasti marketinga.
U petoj dekadi (1940-1950) dolazi do preispitivanja dotadašnjih (tradicionalnih) pristupa marketingu i afirmacije novog upra-vljačkog pristupa. Zbog toga se ova dekada u razvoju misli o marketingu označava kao dekada preispitivanja.U toku ove dekade ostvaren je značajan napredak u razvoju metodologije istraživanja tržišta, posebno u razvoju kvantitativnih tehnika istraživanja, a veća pažnja počinje da se posvećuje i psihološkim i sociološkim tehnikama istraživanja.
U šestoj dekadi (1950-1960) nastavljeni su trendovi koji su ispo-ljeni u prethodnoj dekadi, uz izražen napor da se postojeće kon-cepcije integrišu u opštu teoriju marketinga. U ovoj dekadi – dekadi rekonceptualizacije – dolazi do promene u orijentaciji istraživanja od analize tržišta, ka istraživanjima koja su u fun-kciji upravljanja marketingom.
Sedmu dekadu (1960-1970) karakteriše proširenje koncepcije marketinga na neprivredne i neprofitne organizacije.
U osmoj dekadi (1970-1980) razvija se koncepcija društvenog marketinga koja podrazumeva da preduzeća pri donošenju svojih odluka, usklade tri zahteva: profit preduzeća, zadovoljenje želja potrošača i društvene interese.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.