Odlomak

1. NASTANAK I RAZVOJ KONCEPTA MARKETINGA
-Koncept marketinga predstavlja zamisao o nacinu rada i upravljanju preduzecima, pri cemu se polazi od situacije na trzistu i mogucnosti prodaje.
Znacenja marketinga:
1) MARKETING KAO EKONOMSKI PROCES
Zadatak je da poveze proizvodjace i potrosace jer potrosaci ce slati proizvodjacima informacije o njihovom potrosackom profilu.
2) MARKETING KAO POSLOVNA FUNKCIJA
Zadatak je da prepozna , predvidi i zadovolji potrebe potrosaca, a to znaci da se odgovarajuca roba u odg vreme na odg mestu i po odg cenama stavi na raspolaganje potrosacima.
3) MARKETING KAO POSLOVNI SISTEM
-predstavlja aktivnu poslovnu orijentaciju preduzeca usmernu ka trzistu. Celokupno poslovanje preduzeca zasniva se na marketingu.
4) MARKETING KAO NAUCNA OBLAST
-je interdisciplinarnog karaktera, povezan je sa ostalim naucnim disciplinama. Datira jos od 1900.godine.
RAZVOJ KONCEPTA MARKETINGA
I PROIZVODNA PREDUZECA
1) proizvodna orijentacija – sto veci obim proizvodnje
2) prodajna o. -proizvodnja je realizovana , misli se vise o prodaji
3) marketing o. – ispituje se trzist ei potrosaci pa se ide u proizvodnju
4) marketing kontrola -marketingu se pridaje primaran znacaj
II TRGOVINSKA PREDUZECA
1) pasivna uloga na trzistu – odvojen pristup trgovca na trzistu nabavke i trzistu prodaje, na trzistu nabavke kupuju se samo jeftine stvari.
2) marketing orijentacija -aktivna uloga na trzistu , prvo se istrazuje a zatim se ide u nabavku.
*centar interesovanja marketinski orijentisanih preduzeca su KUPCI.

2) DEFINISANJE MARKETINGA
1. MARKETING je upravljacki drustveni proces u kome pojedinci i grupe dobijaju ono sto zele, odnosno ono sto im je potrebno.
2. DEFINICIJE MARKETINGA:
– PROIZVOD : materijalna dobra , usluge, patenti, ideje
-RAZMENA: moramo imati dve strane , kupce i prodavce
-AKTIVNOSTI: proizvodnja, formiranje cena, promocija, distribucija
3. MIKRO ASPEKT -jedno preduzece
MAKRO ASPEKT – privreda u celini

3) INTEGRALNOST MARKETINGA
I HORIZONTALNA :
-u okviru preduzeca
-obuhvata : saradnju marketing f-ja u okviru marketing sektora i saradnju marketinga sa ostalim f-jama u preduzecu( proizvodnja, finansije i investicije)

II VERTIKALNA
-izvan preduzeca
-podrazumeva saradnju marketing f-ja dva ili vise preduzeca( proizvodna i trgovinska preduzeca)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari