Odlomak

UVOD

Danas, možda više nego ikad, zastupljen je trend lepote, nege i zdravog života. Ljudi sve više vremena provode vodeći računa o svom izgledu, pa tako i više sredstava ulažu u proizvode koji im to omogućavaju. Kozmetički proizvođači utrkuju se da osvoje što veću pažnju i naklonost žena i muškaraca, nudeći im raznovrsne i čudotvorne preparate pomoću kojih će izgledati lepše, mlađe ili kao osobe koje te proizvode reklamiraju.
Kompanija Beiersdorf sa svojim svetski poznatim brendom Nivea, više od jednog veka uspeva da, pre svega, kvalitetom proizvoda, ali i posvećenošću korisnicima ostvari zavidne rezultate. Ono po ćemu je Nivea poznata jesu njeni reklamni spotovi koji odišu prirodnošću i prikazuju lepotu kakva zaista jeste, neguju porodične vrednosti i ljubav, sreću i zdrave navike.

U ovom radu biće prikazano kakav uticaj ekonomska propaganda ima u promociji globalnog brenda Nivea koji se nalazi u okviru Beiersdorfa, kompanije koja ima tradiciju poslovanja na tržištu, širok sprektar proizvoda za različitu ciljnu grupu, lojalne kupce tj. potrošače i veliku distributivnu mrežu. Promocija proizvoda je glavni i najjači adut ove kompanije pomoću čega gradi svoj imidž i nastavlja da neguje brend. Nivea je svojim dugogodišnjim postojanjem na tržištu pokazala da je brend kome potrošači veruju i da je uz njih od najranijih dana života, adolescencije, zrelijeg pa sve do kasnijeg doba života.
Svedoci smo da mediji svakodnevno utiču na naše odluke i da prema njima oblikujemo svoje potrebe, želje kao i navike prilikom kupovine. Ono što nam plasiraju svesno, a mnogo puta i nesvesno usvajamo.
Već više od dva veka magazini i časopisi služe kao sredstva za oglašavanje. Godinama su zapravo oni bili jedini mediji koje su oglašivači imali na raspolaganju. Ekspanzijom elektronskih medija, radija i televizije, došlo je do promene u čitalačkim navikama, veći broj korisnika okrenuo se gledanju televizije, koja nije služila samo kao primarni izvor zabave, već i kao izvor vesti i informacija.

U uvodnom delu rada saznaćemo o počecima kompanije Beiersdorf i šta se sve dešavalo od najranijih dana pa sve do danas, kao i koje vrednosti se neguju unutar same kompanije. Biće reči i o bogatoj Nivea proizvodnoj liniji, njihovom razvoju i proširenju asortimana, načinu na koji su proizvodi osvajali tržišta ali i zbog čega su neki od njih doživeli neuspeh.
Zatim, saznaćemo kakvu ulogu i značaj ekonomska propaganda ima za uspeh određene kompanije i koji cilj se želi postići oglašavanjem.
Kada kompanija planira oglašavanje, važno je odrediti kojoj ciljnoj grupi se obraća i putem kog medija će oglašavanje biti najuspešnije. S obzirom da je reč o brendu globalnih razmera, čiji potrošači dolaze iz različitih zemalja gde se poštuju drugačije vrednosti, kultura, pravila i običaji, Nivea je pronašla način da svoje oglašavanje prilagodi svakom tržištu gde je zastupljena i obrati se potrošačima koristeći različite medije (TV, radio, internet, outdoor, direktna pošta, štampani mediji). Biće objašnjeno kakve advertajzing agencije postoje u međunarodnom marktingu, koja je njihova uloga i sa kojima od njih Nivea sarađuje. Koje barijere se javljaju prilikom kreiranja međunarodne ekonomske propagande, sa kojima od njih se Nivea suočava i na koji način, sa više ili manje uspeha, prevazilazi.
Za sam kraj, predstavljeno je poslovanje Nivee u Srbiji, kako je svoju ekonomsku propagandu brend prilagodio našem tržištu i zbog čega potrošači najviše poverenja ukazuju upravo proizvodima kompanije Beiersdorf, odnosno Nivei.

Cilj rada jeste shvatiti koliko je za uspešno i dugoročno poslovanje jedne kompanije važna slika koju o sebi plasiraju u medijima, kao i način na koji to rade. Ekonomskom propagandom kompanijama se pruža mogućnost da komuniciraju sa svojim potrošačima, obaveste ih o onome što rade i koliko ulažu da bi ispunili očekivanja potrošača. Takođe, jedan od ciljeva je i saznati zbog čega je veoma važno da kompanija razume potrebe svakog tržišta na kome je prisutna kao i navike i običaje različitih potrošača, a sve to kako bi ostvarila što veći udeo na tržištu pa samim tim i veći profit.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari