Odlomak

1.UVOD

Internet je medij koji je uveo temeljne promene na području komunikacija, zabave i trgovine. Preduzeća ga koriste za komunikaciju sa dobavljačima, saradnicima i klijentima. Ona preko interneta prodaju, naručuju, primaju narudžbine i takmiče se za proizvode. Ljudi svakodnevno koriste internet za razmenjivanje poruka elektronske pošte sa članovima porodice, prijateljima, za  razne transakcije, rezervacije putovanja, kupovanje i istraživanje.
Razvojem interneta razvila se i prodaja i trgovina putem tog medija, sa najvećom stopom rasta i razvoja u poređenju sa bilo kojim drugim medijem. Na internetu više nego na bilo kom drugom tržištu, kupac je u središtu jer može da se veoma brzo i lako informiše o željenom proizvodu. Internet se koristi u prodaji i to kao medij direktnog marketinga. Pomoću interneta je stvoreno virtuelno i globalno tržište oslobođeno granica, vremena i prostora. Doprineo je i promeni forme marketinga, od tradicionalnog (masovnog) sa „prosečnim potrošačem“ i njemu prilagođenim instrumentima marketinga u marketing miks, u pravcu individualnog, prilagođenog, ciljnog marketinga. Nova forma marketinga usmerena je na individualnog internet potrošača putem neposredne interakcije. Umesto masovnog marketinga na internetu nastaje marketing mase individua, a oglašavanje se transformiše u izbor informacija.
U ovom radu govoriće se o internet marketingu. Internet marketing uopšteno predstavlja korišćenje pretraživanja i prezentovanja na internetu u cilju sticanja profita. Prezentovanje na internetu predstavlja reklamu koja ima bitne razlike u svim segmentima reklamiranja u odnosu na standardno reklamiranje. Internet je neminovno jedan veliki globalni fenomen, za koga slobodno može da se kaže da bi život bez njega bio nezamisliv.
Takođe, pomenuće se i oglašavanje putem društvenih mreža. Akcenat će se staviti na Facebook i kreiranje online kompanije. Facebook profil je način da kompaniju učinite pristupačnijom svojim potencijalnim klijentima i igra veliku ulogu kao „prečica“ do samih web stranica.

2. FENOMEN INTERNETA

Prvobitni internet je nastao kao potreba američkog Ministarstva odbrane da poveže određeni broj računara u SAD, 1969. osnovan je ARPANET (Advanced Research Project Agency). Kasnije, 1989. u Švajcarskoj (Cern) nastaje servis World Wide Web, a izmislio ga je Tim Berners Li. U Srbiji (Jugoslaviji) internet se pojavljuje 1996. Danas broj internet korisnika u svetu vrtoglavo raste. Koriste ga gotovo svi, od dece do najstarijih!
Internet korisnicima omogućava da prevaziđu vremenska i prostorna ograničenja. Neki ga posmatraju kao izvor zabave, nekima je potreban kako bi sticali nova znanja ili komunicirali sa rodbinom i prijateljima, mnogi ne mogu da obavljaju posao bez njega, a verovatno je i da je veliki broj onih koji ne mogu da zamisle život bez interneta i žive “on line”. Internet je javno dostupna globalna mreža koja zajedno povezuje računare i računarske mreže korišćenjem istoimenog protokola (internet protokol – IP). To je „mreža svih mreža“ koja se sastoji od milion kućnih, akademskih, poslovnih i vladinih mreža koje međusobno razmenjuju informacije i usluge kao što su elektronska pošta, dopisivanje i prenos datoteka, te povezane stranice i dokumente World Wide Weba. Razvojem interneta otvorila su se vrata ka brojnim novim mogućnostima, omogućeno je povezivanje na svim nivoima i to u vrlo kratkom roku i na veoma jednostavan način. Internet označava globalnu kompjutersku mrežu koja omogućava trenutnu i decentralizovanu globalnu komunikaciju. Internet je najveća svetska računarska mreža. Zapravo je reč o kompleksno povezanim regionalnim i lokalnim mrežama koje se prostiru preko celog sveta.
Internet nije osmišljen na bazi centralizovanog upravljanja niti bilo kakve tehnološke implementacije ili pravila za pristup i upotrebu; svaka mreža postavlja svoje vlastite standarde. Upravljanje se vrši za dva glavna prostora na internetu, adresu internet protokola i naziv domena.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari