Odlomak

Internet je medij koji je uveo temeljite promjene na području komunikacija, zabave i trgovine. Firme ga koriste za komunikaciju s dobavljačima, suradnicima i klijentima. One preko Interneta prodaju, naručuju, primaju narudžbe i natječu se za proizvode. Ljudi svakodnevno koriste Internet za razmjenjivanje poruka elektroničke pošte s članovima obitelji, prijateljima, bankama, za transakcije dionica, rezervacije putovanja, kupovanje i istraživanje. Isto tako provode vrijeme igrajući igre i koristeći druge zabavne usluge koje se nude preko Interneta.

Internet je globalna, svetska, računarska mreža koja okuplja stotine miliona korisnika širom sveta koji međusobno komuniciraju. Za Internet se često kaže da je mreža svih mreža. Internet se koristi u svim sferama života, od hobija do poslovnih informacija. Godine 1961. ministarstvo odbrane SAD, odnosno Agencija američkog ministarstva odbrane za napredna istraživanja (Advanced Research Projects Agency, ARPA) dala je vodećim američkim univerzitetima zadatak da smisle i naprave računarski sistem, koji je trebalo da poveže američke univerzitete, kao centre znanja i vladine ustanove, kao centre odlučivanja. Tako je 1969. godine stvorena mreža ARPANET. Sistem je napravljen u obliku paukove mreže. Više nije bilo centralnog računara, a u slučaju prekida i uništavanja jednog dela mreže, podaci bi se preusmeravali alternativnim putevima. Godine 1989. mreža se internacionalizuje i dobija ime Internet.

1. Marketing prednosti i ograničenja Interneta kao medija
1.1.Prednost za potrošače
Za finalne koristine I potrošačke, Internet nudi značajne operativno-tehničke likvalitativno-tretmanske prednosti.
Operativno-tehničke prednosti za korisnike Interneta na strain tražnje proizilaze iz velikih funkcionalnih pogodnost internet kao medija.
Internet nudi maksimalnu aktuelnost svojih sadržaja i informacija,kao i naglašenu operativnu pristupačnost. Kupci i potrošači su u mogućnosti da raspolažu uvek aktuelnim podacima o pojedinim marketerima i njihovim ponudama. Marketeri stoje potencijalnim potrošačima na raspolaganju 24 sata dnevno u uslovima nepostojenja vremenskih niti prostornih ograničenja. Internet komunikacija i potrošačke usluge ne poznaju vremensko i prostorno ograničenje.
Za razliku od komunikacije licem u lice ili putem telefona,internet komunikacija između prodavca I kupca je znatno jeftinija čime se smanjuju njihovi troškovi. Internet omogućava proizvođačima da stupe u kontakt sa potrošačima bez korišćenja posrednika,pa na taj način ostvarena ušteda u smislu uklanjanja posrednika može rezultirati kroz smanjenje cena proizvida ili usluga krajnjem kupcu.Korisnici su sada u mogućnosti da obavljaju finansijske transakcije; rezervišu godišnje odmore,putovanja,pozorišne karte,direktno bez korišcenja posrednika.
Kvalitativno-tretmanske prednosti finalni korisnici i potrošači u internet dobijaju posebnu konformizam i udobnost svojih domova iz kojih mogu da tragaju za onim sto ih interesuje.Oni preko interneta za sebe obezbeđuju povoljniji kvalitativni tretman nego što ga uživaju na realnom tržištu.Potrošači imaju mogućnost da biraju i prilagođavaju proizvode i usluge sopstvenim potrebama.Internet im nudi posebne usluge koje im uvećavaju vrednost proizvoda u odnosu na njihovu realnu ponudu u klasičnim kanalima prodaje.Kvalitet proizvoga i usluga koji potrošač moze da bira,po pravilu je veći i poverljiviji u odosu na tradiciionalno poslovanje.
Kupcima koji posećuju sajt neke kompanije nudi se pomoc u izboru tipa tegnologije koji odgovara njihovim potrebama.Podaci se ubacuju u on line sistema za pomoć koji kupca vodi kroz process definisanja najprokladnije specifikacije iz širokog izbora.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Elektronsko poslovanje u finansijama Prof.Dr Nikola Pavlović
  • Školska godina: Prof.Dr Nikola Pavlović
  • Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Priština,  UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet  

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari