Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio anjabaj 24. april 2015. Prijavi dokument
Za međunarodni marketing se može reći da podrazumeva primenu osnovnih principa, koncepta, instrumenata, kao i praktično marketing delovanje u međunarodnim poslovnim aktivnostima, pri čemu obuhvata mnoge ankete savremenog menadžmenta. Kod međunarodnog marketinga polaznu osnovu predstavlja informisanost o svim relevantnim faktorima okruženja, bilo da je reč o internim ili eksternim, poslovnim ili tržišnim, opštim ili specifičnim.
Vrlo značajno mesto u međunarodnom marketingu pripada informisanju i istraživanju. Adekvatne informacije su postale neophodne za prelaz sa pasivnog na aktivan ili strateški pristup međunarodnom marketingu. Upotreba informacija neophodna je u međunarodnom marketingu za:
– stvaranje detaljnog uvida u posebne zahteve tržišta, pre nego se otpočne redovna proizvodnja,
– definisanje zadataka za međunarodna marketing istraživanja,
– koncipiranje i planiranje međunarodnih marketing aktivnosti,
– utvrđivanje najpogodnijih ciljnih tržišta, dobavljača, potrošača i kupaca,
– donošenje odluka o elementima ili programima marketing miksa,
– ocenjivanje marketing efikasnosti i preduzimanje konkretnih akcija u budućem periodu.
Ono što je bitno jeste da informacije i podaci koji se koriste u međunarodnom marketingu budu efikasno odrađene kao i da se njihovo korišćenje nalazi u neposrednoj zavisnosti od uvođenja i oslanjanja na različita sredstva i oblike informatičke tehnologije. Poslovne informacije ne zamenjuju dimenziju koju preduzetništvo ima u međunarodnom marketingu, već znači to da međunarodne marketing odluke moraju biti zasnovane na kompleksnoj informacionoj podlozi. Iz tog razloga se efikasno planiranje, izvršavanje i kontrola u međunarodnom marketingu danas moraju oslanjati kako na prikupljanje podataka, tako i na kontinuirano obaveštavanje o tržištu na kome se posluje ili očekuje da će se poslovati.
Internacionalni marketing
Za marketing istraživanja može se reći da predstavljaju sistematsko prikupljanje, čuvanje, analizu, kao i interpretaciju podataka i pojava, koje se odnose na tržišta i marketing roba i usluga. „Jedan od pristupa definisanju marketing istraživanja polazi od funkcije istraživanja koja se jednostavno sastoji u tome da obezbedi informacije za donošenje odluka na objektivan i sistematski način“1. Najbitnije odlike marketing istraživanja su da se omogući:
Međunarodna marketing istraživanja imaju za zadatak da:
Međunarodna marketing istraživanja Bennett (1995) prikazuje kao sredstvo koje firmi omogućuje da sakuplja i obrađuje relevantne informacije, vezane za međunarodna tržišta i operacije. Svrha međunarodnih marketing istraživanja ogleda se u tome što pružaju pomoć da se unapredi kvalitet marketing odluka, kao i izboru ispravnog marketing miksa i usvajanju korektnih marketing strategija. Međunarodna marketing istarživanja mogu omogućiti da se izbegnu greške, da se umanji stepen izloženosti riziku, kao i da se utvrde mogućnosti i potencijali preduzeća prilagode obavljanju poslova na otvorenom tržištu. Na osnovu navedenog vidi se da treba razlikovati međunarodna marketing obaveštavanja od međunarodnih funkcionalnih istraživanja.
Međunarodno marketing obaveštavanje se odnosi na informacije o ukupnom tržišnom okruženju, a koje se pribavljaju stalno i po programu koji je određen. Za razliku od međunarodnog marketing obaveštavanja, međunarodna funkcionalna istraživanja se odnose na: prikupljanje podataka o konkretnim marketing problemima koji trebaju biti rešeni; pribavljanje informacija koje su neophodne za donošenje odluka, a u vezi sa određenim politikama marketinga i istraživanjima, koji predstavljaju parametre efikasnosti nekih marketing aktivnosti.
Tržišne informacije se mogu razlikovati i na osnovu načina na koji se do njih dolazi razlikujemo:
Ukupne informacije za potrebe međunarodnih marketing istraživanja ( Im ), teorijski bi se mogle prikazati kao zbir opštih i posebnih, tj. specifičnih informacija (SOOD, 1983):
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.