Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio sanjakosoric9 18. april 2014. Prijavi dokument
1. UVOD
Do nedavno se pojam marketinga svodio na to da je jedini zadatak te discipline da poveća tražnju za pojedinim proizvodima i uslugama, a sa tim i prodaju istih. Sa razvojem savremenih tržišta, preduzeća nisu mogla samo razmišljati o prodaji svojih proizvoda i usluga, jer se sa samim razvojem tržišta razvila i svest potrošača, čije su želje i potrebe postale složenije i softiciranije, te se samim tim nisu mogle tako lako zadovoljiti.Potrošač je postao najsnažnija interesna skupina koja utiče na gotovo sve javne i privatne ekonomske odluke. Danas, ako se želimo baviti marketingom, više se moramo osvrnuti na psihološke termine nego statitičkim formularima i grafikonima. To znači da je danas više nego ikad, ključ uspeha bilo kojoj poslovnoj aktivnosti detaljno poznavanje i razumevanje ljudskih i emocionalnih potreba i želja. Da bi jedna kompanija uspela u plasiranju svog proizvoda, to jest da bi proizvod uspešno opstao na tržištu i pronašao svoj put ka kupcu, veoma je bitno da kompanija unapred dobije saznanja šta to motiviše potrošača i šta ga privlači da kupi taj proizvod. Iz tog razloga ćemo kroz ovaj rad pokušati da vam prikažemo neke od metoda kojima se bude želje potrošača, prilikom kupovine proizvoda i usluga iz asortimana preduzeća koje razmatramo kroz ovu studiju slučaja. Da bismo zadovoljili potrebe ljudi, potreban nam je određen proizvod. Proizvod može biti određena ideja, usluga ili opipljivo dobro. U našem slučaju ćemo se osvrnuti na proizvod kao opipljivo dobro i usluge iz asortimana preduzeća koje imamo kao studiju slučaja. Proizvod je rezultat čovekove proizvodne aktivnosti koja ima za cilj stvaranje novih predmeta ili usluga pogodnih za podmirivanje ekonomskih, ličnih i društvenih potreba. Proizvod je osnovni razlog zbog kojeg preduzeće postoji i organizuje svoju aktivnost. Proizvod je sigurno najvažnija komponenta koja se nudi na tržištu, svi ostali instrumenti iz marketing miksa izvedeni su iz proizvoda i njegovog tržišta. Danas, za razliku od prošlih vremena kada se nije pridavala velika pažnja, proizvod se prilagođavao potrebama i zehtevima kupaca. U toj meri se stiglo do momenta da sam kupac može da utiče na karakteristika proizvoda koje kupuje. Neki od osnovnih zahteva kupaca su:
Brojne promene u okruženju dovode do promene u preduzećima. Promene veličine i strukture preduzeća, koje su prouzrokovale promene u načinu upravljanja, rezultiraju razvojem savremenih formi marketinških strategija.
2. DEFINICIJA I ZNAČENJE MARKETINGA
Marketing je način povezivanja preduzeća sa njegovom sredinom, što znači da je marketing razmena između onih koji čine ponudu (proizvod i usluge) i onih koji čine tražnju (kupci). Razmena između društvene grupe podrazumeva transfer nečeg što je opipljivo i neopipljivo, stvarno ili simbolično između dve društvene grupe. Marketing aktivnosti obavljaju pojedinci i organizacije, a upravljanje tim aktivnostima je neophodno da bi se postigla sadisfakcija potrošača. Marketing ima više značenja:
Kao društveni proces doprinosi nivou životnog standarda, odnosno kvalitetu života. Kao upravljački proces omogućava usmeravanje vitalne poslovne funkcije savremenog preduzeća na zadovoljavanje potreba kao način opstanka, rasta i razvoja preduzeća. Kao ekonomski proces omogućava i doprinosi pravilnoj umerenosti proizvodnje na zadovoljavanje uočenih problema, tj. marketing dovodi u kontakt proizvođače i potrošače i na taj način razmenu čini efikasnijom. Tek u procesu razmene proizvođač saznaje da li je njegova proizvodnja prilagođena zahtevima potrošača. U marketingu postoji makro i mikro pristup i određene razlike između ta dva pristupa.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.