Odlomak

Marketing menadžerima su potrebne marketing studije opasnosti i šansi. Zato često traže ispitivanje tržišta, test preferencija proizvoda, predviđanje prodaje po regionima ili evoluciju propagande. Marketing istraživači su dužni da pruže uvid u stavove potrošača i njihove reakcije pri kupovini.

Istraživanje tržišta je osnovna funkcija marketinga i može se reći da nema marketinga bez naučnog istraživanja tržišta. Uostalom, tržište je mjesto gdje se ispoljavaju svi problemi u vezi proizvoda, promocija, kanala distribucije i uticaja državne regulative.

U uslovima privređivnja, gdje je tržište konačan arbitar efikasnosti poslovanja, neophodno je sistematsko prikupljanje i analiza svih činjenica koje se odnose na istraživanje tržišta, na proizvode i usluge, na konkurenciju i na kanale distribucije. Odluke se ne mogu donositi na bazi intuicija i mišljenja pojedinaca već na bazi objektivnih činjenica i naučnog istraživanja.

Poznato je da se rizik u poslovanju ne može u potpunosti eliminisati, ali je isto tako i činjenica da se može kroz istraživanje tržišta u velikoj mjeri reducirati.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Skripte

Komentari