Odlomak

1. UVOD

U današnje vrijeme menadžment svake uspješne kompanije, javne institucije ili nevladineorganizacije podrazumijeva i menadžment komunikacija te organizacije, odnosno postojanje strateški osmišljenog programa odnosa s javnošću (PR-a).
Zašto je komunikacijski menadžment i PR toliko dobio na značaju u savremenomposlovnom svijetu i zašto si više ne možemo priuštiti da zanemarimo odnose s javnošću? Šta su odnosi s javnošću i šta su sve aktivnosti PR-a? Kako osmisliti dobar program PR-a za vašu kompaniju?
Kroz razjašnjavanje osnovnih pojmova, tehnika i metoda, na primjerima iz prakse, ovajmodul ukazat će Vam na vrijednost i svrhu PR-a i uputiti Vas u osnove rada u toj oblasti. Modul je namijenjen onima koji tek počinju raditi u oblasti odnosa s javnošću ili razvijaju te aktivnosti u svojoj organizaciji, a veoma je koristan i za one koji žele steći generalan uvid u osnove ove djelatnosti.
Mediji su često ključni izvor informacija za većinu vaših ciljnih grupa i zato su odnosi smedijima jedna od najčešće korištenih tehnika u PR-u. Odnosi s medijima zahtijevaju visok nivo stručnosti kako biste u javnosti bili zapaženi na odgovarajući način i kako bi vaše poruke bile kredibilne. Šta je vaša poruka i kome se obraćate, da li ste izabrali pravi način? Jeste li izgradili dobre odnose s novinarima i jeste li u stanju skrenuti pažnju na sebe onda kada vam treba?
Nove forme u elektronskoj komunikaciji : imejl, onlajn diskusije, čet, forumi, onlajn zajednice, izvršile su značajan uticaj na promene u ponašanju čoveka u zadnjih desetak godina nove tehnološke ere. Potreba za pionirskim, ali ozbiljnim istraživanjima koja bi pružila platformu za postavljanje jedne nove multidisciplinarne grane društvenih nauka a koja bi za predmet proučavanja imala sajberprostor, procese i subjekte u njemu, jeste sve jača. Sve ubrzaniji razvoj društva, ali i globalnih medija kao njegovih produkata je neminovnost.
U današnjem svijetu informacija postaje sve važniji resurs koji prožima celokupnu proizvodnju, od roba do usluga. Časopisi su bili prvi oblici medija koji su naslutili promene u društvenim i kulturološkim tendencijama i prešli u fazu specijalizovanosti

2. SAOPŠTENJA ZA MEDIJE

Saopštenja su jedna od najčešće korištenih tehnika u odnosima sa medijima ali, suprotno opštem uvjerenju, ne uvijek i najjednostavnija forma prenošenja poruke. Da bi saopštenja dobila vrijeme i prostor u medijima, morate poštovati način komunikacije u medijima koji se prvenstveno zasniva na prezentaciji novosti.
Koja je razlika izmeñu saopštenja za medije i novinarske vijesti? Kako se piše vijest, akako saopštenje? Šta novinari žele od saopštenja, a šta očekuje javnost?
Smatra se da je saradnja s medijima značajna je zbog prenošenja naših poruka, mogućnosti da se čuje naš glas, informisanja i jačanja svijesti javnosti/ciljne grupe o pomenutim pitanjima, popularnosti/imidža, „reklamiranja“ projekta, mogućnost uticaja na državne organe (političare, institucije i dr.) i mogućnost poziva građana na akciju i pojašnjenja kako oni mogu da učestvuju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari