Odlomak

 

UVOD

Marketing se posmatra kao ključni strategijski faktor sportskih organizacija u realizaciji sportskih ciljeva, programa i zadataka. U savremenom sportu marketing igra značajnu ulogu, jer se marketingom obezbeđuju najveća sredstva za sportske aktivnosti. Marketing u sportu je, danas, zbog svoje uloge jedna od značajnijih poslovnih funkcija, ako ne i najznačajnija, jer se više od polovine budžetskih sredstava jedne uspešne sportske organizacije ostvaruje marketing aktivnostima.
Kad kažemo marketing u sportskim organizacijama mislimo na primenu marketing koncepta tj, filozofije koja usmerava sportsku organizaciju ka tržištu i potrošačima uopšte. Primena marketinga u sportskim organizacijama podrzumeva obavljanje marketing aktivnosti koje su danas neophodne sportskoj organizaciji. To su aktivnosti istraživanja tržišta, promocije tj. marketing komuniciranja, sponzorstva. Sponzorstvo se često primenjuje od strane profitnih organizacija za sponzorisanje aktera u sportu kao što su pojedinci, ili sportisti, sportski klubovi, sportske manifestacije. Sportske organizacije zbog pribavljanja finansijskih sredstava sarađuju sa profitnim organizacijama putem sponzorstva, tj. zaključivanjem sponzorskih ugovora (S.ĐukiĆ,strana 176).
. Sportske aktivnosti su povezane sa komplementarnim delatnostima, kao što su proizvodnja i prodaja sportske opreme, odeće, obuće i prehrambenih artikala, turizam i razne druge uslužne delatnosti koje može koristi velika masa ljudi. A to pruža veliku mogućnost zarade. U savremenom svetu određena područja sporta su privredne delatnosti koje ne samo da pružaju mogućnost zarade, već se mogu ostvariti veliki poslovni poduhvati uz visoku zaradu.

1. SPORT I MARKETING

1.1. Pojam, suština i defincija marketinga u sportskim organizacijama

Fraza “sportski marketing” se sve više pojavljuje u sportskom rečniku. Ovaj izraz koriste i profesionalci koji se bave marketingom, propagandom i sličnim aktivnostima. O tome se govori čak i u samim, čisto sportskim krugovima. Nema jedinstvene definicije marketinga u okviru sportskih organizacija. Najzastupljenija definicija objašnjava marketing kao ,,poslovnu funkciju ili ekonomski proces koji povezuje finansijske i društvene interese odgovarajuće sportske organizacije i odgovarajuće privredne kompanije’’. U našoj ѕemlji magistar Jovan Šurbatović navodi da ,,marketing u sportskim organizacijama predstavlja poslovnu funkciju sportske organizacije,odnosno ekonomski proces koji povezuje proizvodnju sportskih proizvoda, usluga i kapitala i potrošnju u oblsti sporta na najefikasniji način’’.
Luis i Apencaler identifikuju 2 primene marketinga kako bi objasnili suštinu marketinga u sportskim organizacijama:
1) Marketing sporta ili upotreba varijabli marketing miksa da bi se ostvarila korist od učestvovanja u sportu i gledanja sporta i dolaska do potencijalnih korisnika.
2) Marketing kroz sport koristeći sponzorstvo kao alat promocije i oglašavanja proizvoda.
MekPirson, Kurtis i Loj smatraju da je ,,sportski marketing prodaja sportskog proizvoda kroz inovativne marketinške kampanje i da je to sredtsvo za promociju nesportskih proizvoda’’. Malin definiše sportski marketing kao ,,aktivnosti dizajnirane da saznaju potrebe sportskih potrošača kroz proces razmene’’.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari