Odlomak

1. UVOD

Nike patike, Audi automobil, Nokia mobilni telefon, frizura iz Tony & Guya, koncert Stinga, odmor u hotelu Hilton, savet vašeg doktora – sve su to proizvodi. Proizvodom smatramo sve što se može ponuditi tržištu, sa ciljem da izazove pažnju, podstakne na kupovinu, upotrebu ili potrošnju, a time se mogu zadovoljiti želje ili potrebe. Među proizvode se ne ubrajaju samo opipljiva dobra. U širem smislu, u proizvode ubrajamo fizičke predmete, usluge, osobe, mesta, organizacije, ideje ili kombinacije navedenih jedinica. Usluge su proizvodi koji se sastoje od delatnosti, koristi ili zadovoljstava ponuđenih na prodaju koji su osnovi neopipljivi i ne rezultiraju vlasništvom. Primeri usluga su bankarstvo, hoteli, frizerski saloni, kućne popravke i sl.

Uloga proizvoda kao instrumenta marketing miksa je vrlo značajna jer preko njega preduzeće usklađuje svoje mogućnosti sa potrebama i zahtevima kupaca, odnosno potrošača. Preduzeće treba da ima proizvod ili uslugu koji adekvatno zadovoljava potrebe kupaca, efikasnije nego usluge proizvodi drugih preduzeća. Proizvod nastaje kao rezultat napora svih zaposlenih u preduzeću da se odgovori zahtevima i potrebama tržišta.

Priozvod je veoma dinaimčan intrument marketing miksa jer su mogućnosti izmena na proizvodu, kako bi se zadovoljile potebe kupaca, velike. U određenim uslovima poslovanja, proizvod predstavlja najefikasniji instrument marketing miksa kojim preduzeće ostvaruje svoje poslovne ciljeve.

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Marketing prof. Vojislava Grbić
  • Školska godina: prof. Vojislava Grbić
  • Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Sremski Karlovci,  Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije u Sremskim Karlovcima  

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari