Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio miroslavst96 16. april 2015. Prijavi dokument
1.UVOD
Marketing okolina sastoji se od političkih, pravnih, zakonodavnih, društvenih, privrednih, konkurentskih i tehnoloških snaga. Snage marketing okoline direktno utiču na sposobnost marketara da omogući ili ubrza razmenu. Prvi uticaj je na potrošače, odnosno njihov stil života ,standard i potebe za određenim proizvodima. Drugi uticaj je snaga ciljnih grupa koje utiču na način kombinovanja instrumenta marekting miksa, budući da se miksovanje instrumenata vrši u zavisnosti od potreba i zahteva potrošača.
Treći uticaj snaga marketing okoline ogleda se u izboru strategije za sprovođenje određene marketinške aktivnosti. Da bi se promene u okolini pratile i kontrolisale, kompanije moraju da ih istražuju i analiziraju. Istraživanje okruženja je proces prikupljanja informacija o dinamici i intenzitetu promena. Istraživanje i analiza promena u okruženju vrši se sa namerom prikupljanja adekvatnih informacija za dugoročne odluke. Istraživanje uključuje opažanje i praćenje sekundarnih izvora, kao što su publikacije poslovnih udruženja, trgovačkih komora i vladinih organizacija, ali i prikupljanje primarnih informacija direktno sa tržišta.
Analiza okruženja je proces ocene i interpretacije informacija dobijenih istraživanjem okruženja. Analizom se vrši vrednovanje informacija, s obzirom na tačnost i validnost pojedinih saznanja. Putem analize, marketing menadžeri opisuju aktuelne promene i prognoziraju dalji tok događaja u budućnosti. Svrha analize promena je identifikacija i procena povoljnih šansi/opasnosti vezanih za određena kolebanja na tržištu. U odnosu na događaje u okolini, marketing menadžeri mogu da primene dva pristupa: da prihvate promene kao one koje se ne mogu kontrolisati ili da pokušaju da ih oblikuju u svoju korist preduzimanjem određenih aktivnosti.
Strateški marketing je moderan pristup upravljanju pod kojim se podrazumeva kontinuirani proces prilagođavanja kompanije promenljivoj okolini u kome okolina vrši permanentan uticaj na kompaniju, ali ikompanija takođe vrši određeni uticaj na okolinu u kojoj egzistira i kojoj se prilagođava.
Zadatak je strateškog planiranja marketinga je da prilagodi kompniji dovoljno povoljnih poslova kako bi se održala čak i u uslovima poslovnih grešaka.
.
2.STRATEGIJA KVALITETA MARKETINGA
Strateški marketing je proces pomoću koga rukovodioci marketinga formulišu i primenjuju strategije, a radi dostizanja postavljenih ciljeva u datim uslovima okruženja i samog preduzeća. To je moderan pristup upravljanju marketingom, pod kojim se podrazumeva kontinuirani proces prilagođavanja preduzeća promenljivoj okolini, u kome okolina vrši permanentan uticaj na preduzeće, ali i preduzeće vrši određeni uticaj na okolinu u kojoj egzistira i kojoj se prilagođava.
Strateški marketing podrazumeva aktivan proces određivanja i vođenja marketinških aktivnosti prema marketing ciljevima ili upravljanje marketingom radi prilagođavanja marketinških aktivnosti promenama nastalim u okruženju.
Strateški marketing bi trebalo da bude planiran i sveobuhvatan koncept okrenut okruženju, koji se oslanja na kreativan i inovativan pristup urazvijanju i planiranju aktivnosti marketinga, marketing infrastrukture, proizvoda, usluga, i marketing kontrole. Svako preduzeće mora kontinuirano da prilagođava svoje poslovanje okruženju radi opstanka i daljeg razvoja. Na okruženje bi trebalo gledati kao na potencijalnu šansu za unapređenje poslovanja, ali i eventualnu pretnju zbog uticaja nekontrolisanih faktora na sadašnje i buduće poslovanje. Okruženje čine poslovni subjekti i institucije (stejkholderi) i drugi činioci koji utiču na ponašanje preduzeća. Strateški marketing obuhvata:
1. Analizu makro faktora okruženja i tržišta, snaga i slabosti preduzeća;
2. Strateško planiranje marketinga
3. Definisanje i izbor relevantni marketing strategija;
4. Sprovođenje strategije;
5. Kontrolu i reviziju marketinga.
Strateško marketing planiranje je proces koji uključuje: definisanje marketing vizije i misije, utvrđivanje ciljeva, formulisanje strategija na nivou kompanije i poslovnih jedinica, izbor dugoročnih marketing i tržišnih strategija, razvoj i primenu marketing programa koji su usmereni ka zadovoljenju potreba ciljnih tržišta,definisanje standarda revizije marketing strategije i kontrole marketing programa.
Razvijanje strateške marketinške orijentacije dugoročan je proces i predstavlja svojevrstan oblik investicija. Ova investicija podrazumeva promenu organizacione kulture i organizacione klime, i to na način da zajedničke vrednosti, izražene kroz zadovoljenje potreba potrošača i brigao kvalitetu u svim aktivnostima, budu moto i težnja svih zaposlenih. Razvijanje strateške marketinške orijentacije podrazumeva usredsređenost aktivnosti organizacije na: potrošača/korisnika usluga, konkurenciju, promenu okruženja i kulturu organizacije. Proces implementacije strateške marketing orijentacije odvija se u nekoliko faza: obezbeđivanje podrške visokog nivoa menadžmenta, formulisanje konkretne misije koja se odnosi na razvijanje strateške marketing orijentacije. istovremeno, trebalo bi da postoji i odgovarajući plan kao i potrebni resursi da se plana; stručnog tima, koga čine menadžeri preduzeća i konsultanti. Stručni tim trebalo bi da: identifikuje sadašnju orijentaciju kompanije, izradi i predloži program poboljšanja kulture i klime organizacije, predloži eventualne strukturne promene u okviru kompanije ucilju podrške marketinškim aktivnostima, predloži program sprovođenja promena u okviru sistema nagrađivanja (novčane nagrade i unapređenja). Dinamiku planiranih promena potrebno je kontinuirano pratiti.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.