Odlomak

Sistem napajanja oto motora  TNG-om

Sistem napajanja oto motora tecnim naftnim gasom(TNG)
UVOD
LPG je internacionalna skraćenica od “liquefied petroleum gas” koja u prijevodu znači Tečni Naftni Gas (skraćenica TNG se koristi uglavnom) smesa propana i butana, a u literaturi je moguće naići  na nazive propan-butan; TNG; GPL; BTP (benzinski tečni plin); dok je ustaljeni naziv autoplin. Autoplin je alternativno gorivo koje je trenutno najekonomičnije, a ujedno i ekološki prihvatljivo.
Plinski pogon moguće je ugraditi u sva vozila benzinski pogon. Novija tehnologija omogućuje ugradnju plina u sva vozila, kao i u generaciju motora s direktnim ubrizgavanjem benzina.
Uredjaji se dele na vakumske (venturi) i sekvencijalne. Kod nas su najviše zastupljeni vakumski uredjaji. Da ne bude zabune, to vakumski se odnosi i na karburatore i na injection sisteme, jer je princip takav da se gas potpritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je niža cena, uz nešto slabije performanse vozila u odnosu na sekvencijalni sistem ubrizgavanja. Mana je to što može doći do detonacije (zapaljenja) gasa u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može biti naneta šteta motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim delovima, kao što je kućište filtera za vazduh, ili na gumenim cevima kojima je taj filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz dodatnu otežavajuću okolnost da auto ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora.
Stoga su napravljeni sekvencijalni sistemi koji eliminišu takvu mogućnost. Detonacija je kod njih jednostavno nemoguća i nema štete. U našim uslovima, mana ovog sistema je cena koja je dosta viša u odnosu na klasičan sistem gasa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari