Odlomak

 

Za vrijeme rada motora dolazi do sagorijevanja radne smjese,pri cemu se razvija toplota i vrsi pritisak na celo klipa i tako se ona pretvara u mehanicki rad.
Nastala toplota se djelimično prenosi na zidove cilindra,cilindarsku glavu,ventile,klipove i druge djelove.
U prostoru za sagorjevanje temperatura može dostići vrjednost 2000˚ C – 2500˚ C, na izduvnom ventilu oko 700˚ C – 900˚ C, na usisnom oko 550˚ C .
Uloga hlađenja je značajna i sa aspekta boljeg punjenja cilindra radnom smješom kod benzinskih motora,odnosno vazduhom kod dizel motora.
Zadatak sistema za hlađenje je da odvede suvišnu toplotu,što je i neophodno za normalan rad motora.
Unutrašnjost cilindra prilikom izgaranja smješe goriva i zraka razvije temperaturu od oko 2200˚ C,jasno je da bi se bez nekog sistema hlađenja,motor ubrzo počeo raspadati, a njegovi djelovi deformisati ili čak topiti.
Kako se samo stjenka cilindra ne smije zagrijavati na više od 260˚ C, kada nastupi raspadanje ulja i drastično pada njegova sposobnost podmazivanja,stvorenu je toplotu potrebno nekako odvesti.
Zato za odvođenje toplote u većini današnjih automobilskih motora brine rashladna tečnost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari