Odlomak

Inovacija u oblasti zdravstvenih usluga kao važno konkurentsko sredstvo naprimjeru: Primjena informaciono komunikacione tehnologije u zdravstvu u katonu Sarajevo

    PREDGOVOR

Neophodno je dovesti u relaciju ciljeve i strategiju zdravstvenog sistema Kantona Sarajevo sa njemu podređenim sistemom, a to ICT sistem. Informacione tehnologije nisu same sebi svrha. Relacije između ciljeva nadređenog zdravstveno sistema i njegovog podsistema, odnosno ICT sistema, moraju biti usklađene i sa jasno definiranim ulogama.  Vrlo često je  slučaj da se u praksi miješaju nadležnosti, odgovornosti i ciljevi. ICT mora biti u funkciji cilja koji je definiran misijom i vizijom zdravstvenog sistema .
Praksa je da IT eksperti i menadžment često samostalno djeluju vođeni raznim oportunističkim ciljevima koji su neusklađeni i nisu u funkciji navedene misije, tako da se samo bave tehnologijom radi nje same, definiraju  ciljeve koji nisu sukladni ciljevima  sistem u kojem djeluju i kojem služe. S druge strane menadžment teško može da  razumije suvremene informacione tehnologije i teško definira kakav informacioni sistem zaista želi. Menadžeri imaju informacione potrebe ali ih ne znaju kvalitetno pretočiti u informacione zahtjeve. Ne razumijevanjem   razlike između izraženih informacionih potreba i iskaza konkretnih informacionih zahtjeva, naloga ICT-u, stvara nepremostivu barijeru za razvoj obadva sistema, zdravstvenog i informacionog.   Na navedenoj slici se konceptualno definiraju odnosi između strategija i ciljeva zdravstvenog i njemu podređenog informacionog sistema.

1.    UVOD

E-zdravstvo je dio e-govermenta. U literaturi se nailazi na različite definicije e-governmenta, ali se uopšteno može reći da je e-government „korištenje Interneta ili drugih elektronskih sistema da bi se pojednostavilo i olakšalo komuniciranje sa vladinim servisima“. E-government obično se u Evropi definiše kao skup djelovanja usmjerenih ka poboljšanju administracije prema građanima kao i povećanju njihovog učešća u demokratskim procesima uz korištenje komunikaciono informacionih tehnologija (ICT- Information and Communication Technologies). U čitavom nizu država, npr. Velike Britanije, Finske, Danske, Norveške, ali i Španije i Italije projektovani su i implementirani različiti lokalni i opšti državni informatički sistemi koji stanovništvu omogućavaju da obave određene administrativne poslove iz „kuće“. Dakle da se sve može obaviti uz pomoć kućnih računara, korištenjem teleinformacione mreže i aplikacija koje su dostupne zahvaljujući internet servisima 24h dnevno. Evropska Unija je za vrijeme Samita održanog u Lisabonu u martu 2000.god. usvojila program eEurope – an Implementing Information Society for All. Modernizacijom javne administracije uz korištenje tehnologija i e-government postaje od tada jedan od strategijških zadataka. Naredni planovi rada, logično je međusobno su povezani (između ostalih i eEurope 2005. Action Plan, usvojen u junu prošle godine) i potvrdili su visoku poziciju koju e-government zauzima u hijerarhiji zajedničkih ciljeva zemalja EU. Pod E-Governmentom u Evropi se podrazumjevaju online usluge sa 4 tipa rješenja:
•    namirivanje poreza i uplata uz pomoć Interneta;
•    obavljanje na daljinu različitih tipova registracija i dobijanja dokumenata;
•    usluge za građane tipa: elektronskih posrednika, iznajmljivanja knjiga, postavljanja dijagnoza i zdravstvenog stanja na daljinu;
•    dobijanje administrativnih dozvola na daljinu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari