Odlomak

Uvod

Mediji, ali i novinari kao neizostavni deo medija pretstavljaju “oči i uši” javnosti. Kao svevideći advokat naroda, trebalo bi da paze i vode računa o ljudima koji im veruju. Međutim… Sredstva masovnih komunikacija, u neprestanoj trci za senzacionalizmom, ne libe se objavljivanja zločina među maloletnicima., iako upoznati sa činjenicom da velikoj meri utiču na razvijanje svesti maloletnika, na sadržaj njihovih misli i u krajnjem slučaju na njihova kriminalna dela prezentovanjem sadržaja koja su prepuni zločina, kriminala i krvi.
1. KRIMINOGENI FAKTORI

Centralno pitanje kriminalne etiologije kao jedne od osnovnih grana kriminologije, koja izučava i objašnjava pojedinačne i opšte uzroke i uslove kriminaliteta kao pojedinačne i masovne pojave. Izučavanje neposrednih i posrednih uzroka, uslova i njihove korelativnosti uslov su sagledavanja fenomenoloških i etioloških problema kriminaliteta, vezanih za ličnost i krivično djelo, manifestacije ponašanja i masovne društvene pojave.
Na liniji determinizma, po kojem je sve što postoji podvrgnuto zakonima uzročnosti, kriminalitet bi se mogao odrediti kao složena društvena pojava određena uslovnim redom objktivnoh i subjektivnih faktora koji prouzrokuju delinkventno ponašanje čovjeka. Kriminogeni faktori bi se tako mogli definisati kao mnogobrojni činioci koji imaju uticaj na pojavu kriminaliteta kao društvene pojave i kriminalne orijentacije kao individualnog akta, odnosno skup činioca biološke, psihološke i sociološke prirode, koji djeluju kao uslovi, uzroci i povodi za krivična djela, njihov međusobni odnos i uslovljenost.
Još od antike razvijaju se mnogobrojne teorije u cilju objašnjenja suštine i načina djelovanja kriminogenih faktora, ali će za dalje izlaganje biti dovoljno reći da uticaj masovnih medija na pojavu kriminaliteta možemo svrstati u grupu egzogenih, socijalnih faktora. U vremenu u kojem živimo mediji imaju veliku ulogu u životu pojedinca, što je u skladu sa razvojem tehnologije i načinom života.

2. MASOVNI MEDIJI

Pojam masovnih medija u najopštijem smislu obuhvata raznovrsnu i masovnu strukturu tehničke, organizacione i kadrovske strukture i potencijala informisanja, uticaja, propagande i drugih vidova komunikacije u savremenom svijetu . Dakle, masovni mediji su svi prenosnici informacija – štampa, radio, televizija, film,a upravljeni su prema heterogenom, anonimnom i relativno brojnom auditorijumu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari