Odlomak

SADRŽAJ: 2
1. UVOD 3
2. PROCES STRATEGIJSKOG MENADŽMENTA 4
3. ANALIZA SREDINE 4
3.1 OPŠTA SREDINA 5
3.2 OPERATIVNA SREDINA 6
3.3 INTERNA SREDINA 9
4. ZAKLJUČAK 10
5. LITERATURA 11

1. UVOD

Pojam menadžmenta podrazumeva upravljanje privrednim preduzećima ili javnim poduhvatima odnosno upravljanje organizacionim sistemima u različitim oblastima društvene delatnosti. Menadžer označava sposobnost obavljanja posla preko ljudi. Osnovne faze menadžmenta su :
– Planiranje – znaci da menadžeri unapred razmišljaju o ciljevima i odgovarajućim aktivnostima koje ce doprineti njihovoj realizaciji.
– Organizovanje- odnosi se na koordiniranje resurasa radi ostvarenja ciljeva i veće efektivnosti organizacije.
– Vodjenje- označava način na koji menadžeri utiču na podređene članove organizacije radi obavljanja bitnih aktivnosti.
– Kontrola- daje menadžerima sigurnost da organizacija ide prema definisanom cilju.

Na osnovu toga možemo reći da je menadžment proces kroz koji odabrana grupa ljudi usmerava sve zaposlene u kompaniji prema zajednički zadatom cilju. Definisanje menadzmenta kao procesa sacinjenog od faza planiranja, organizovanja, vodjenja i kontrole podrazumeva da menadzeri za ostvarivanje ciljeva koriste sve resurse organizacije (ljude, opremu, finasijska sredstva i informacije). Dva osnovna pokazatelja uspešnosti poslovanja preduzeća su: efikasnost i efektivnost. Efikasnost znači raditi bolje ono što se radi dok efektivnost znači raditi prave stvari.

U savremenim uslovima poslovanja neophodno je kreirati budućnost odnosno stvoriti odgovarajuću viziju, misiju i strategiju što podrazumeva primenu savremenog strategijskog menadžmenta. Strategijski menadžment uključuje strategijsko planiranje i strategijsku akciju u ulovima kada se sredina brzo menja i rastu njeni otpori. On je usmeren na poboljsanje i povećanje efikasnosti i efektivnosti. Efektivnost zavisi od nivoa menadžmenta i treba da bude na vrhu. Strategiski menadžment je upravljanje odnosa sa sredinom,strategija koja doprinosi ostvarenju ciljeva.Na osnovu strategije menadžmenta se smanjuju ili u potpunosti eliminišu otpori promenama kako bi se sprečilo i povećanje jaza između potencijala preduzeća i njegovih izvora.

Strategija menadžmenta obuhvata sledeće aktivnosti:

– Strategijska analiza
– Strategijski izbor
– Strategijska promena

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Strategijski menadzment Dijana Medenica Mitrovic
  • Školska godina: Dijana Medenica Mitrovic
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Crna Gora,  Bar,  Fakultet za poslovni menadžment u Baru  

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari