Odlomak

Menadžment predstavlja univerzalno sredstvo, neophodno oruđe savremenog industrijskog sveta. Svako preduzeće, svaki iole složeniji posao ili aktivnost zahtevaju upravljanje da bi se došlo do odabranog cilja, odnosno da bi se posao efikasno završio.
Upravljanje je fenomen današnjeg vremena, neophodnost savremenog života i rada. Upravljački pristup rešavanju raznovrsnih problema osnovna je karakteristika modernog menadžmenta bez koga je nemoguće efikasnije delovanje, funkcionisanje i razvoj.
Pregovaračka veština je sposobnost određivanja realnih ciljeva, nalaženja velikog broja mogućih opcija, temeljne pripreme, interaktivno samopouzdanje, što znači biti sposoban slušati i postavljati pitanja. Pregovori na silu su brzi, neefikasni i nekvalitetni, gde pregovaračke strane mere svoju snagu na osnovu različitih izvora moći.
Uzimajući u obzir navedeno, potrebno je razumeti sve aspekte poslovanja i uz različite poslovne kulture u svetu i njihovo uvažavanje, primeniti ih na pravi način kako bismo postigli postavljene ciljeve.
Takođe, uz globalizaciju međunarodnog poslovanja javljaju se brojni izazovi na koje treba odgovoriti. Iako sve zemlje u svetu teže jedinstvenom kulturnom modelu koji odražava pretpostavke i vrednosti nacionalne kulture zapadne Evrope i SAD-a, postoje različitosti koje svaki dobar menadžer mora da uvaži i ispoštuje kako bi bio uspešan u svom poslu.
Važnost nacionalne kulture za organizaciono ponašanje je posebno došla do izražaja u uslovima globalizacije, kada su izbrisane mnoge granice između država, pa veliki broj preduzeća posluje u zemljama vrlo različitog kulturnog nasleđa. U takvoj situaciji se vrlo često dešavaju sudari kultura koji mogu da izazovu konflikte, nerazumevanje, frustracije i stres, ali i razmenu, obogaćivanje i unapređivanje kulturnog nasleđa.
Kakve će posledice po poslovanje preduzeća imati mešanje razlučitih kultura, zavisi od načina na koji se upravlja kulturom. Zato je važno da poznajemo vrenosti nacionalne kulture i kako te vrednosti utiču na ponašanje ljudi u organizacijama.
U ovom radu smo obradili tri tipična predstavnika kultura- anglosaksonske, germanske i latinoevropske. Na osnovu njihovih karakteristika i specifičnosti može se uočiti značaj koji svaka nacionalna kultura ima za menadžment, odnosno poslovanje. Upoznavanje tih specifičnosti i njihovo razumevanje pomoći će svakom menadžeru u ostvarivanju ličnih i kompanijskih ciljeva.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari