Odlomak

Funkcije menadžmenta

Menadžment kao naučna disciplina je počeo da se izučava 1911.godine, a kod nas tek 1990.godine. Pod menadžmentom se najčešće podrazumjeva skup znanja o upravljnju preduzećem kao organizacionim sistemom. Menadžment je proces odlučivanja o ciljevima organizacionog sistema i načina njegovog ostvarenja. Menadžment je proces rada sa ljudima uz uključivanje ostalih organizacionih resursa. Meri Parker Fole je dala definiciju menadžmenta koja glasi:
„Menadžment je vještina obavljanja posla preko drugih ljudi.“
Osnovne funkcije menadžmenta su:
1.Planiranje
2.Organizovanje
3.Vođenje ili rukovođenje
4.Kontrola

Kontrola je menadžerska aktivnost koja zahtjeva nadgledanje, ocjenu, mjerenje i poboljšanje različitih aktivnosti u organizaciji s ciljem da se identifikuju učinci i preduzmu korekcije, ukoliko je potrebno, u odnosu na planske ciljeve i zadatke, odnosno utvrđene normative ili standarde poslovanja i razvoja organizacije.
Kontrola kao funkcija menadžmenta predstavlja proces „praćenja“ aktivnosti da bi se osiguralo  da su one izvršene kao što je planirano i  ispravljenje bilo kojih značajnijih devijacija.
Robbins, S.P., Coulter, M.
Nema ni jednog ozbiljnog učesnika u menadžmentu koji neće pomenuti kontrolu kao jednu od aktivnosti i funkcija procesa upravljanja, a kontrolisanje kao jednu od najvažnijih menadžerskih aktivnosti.
Tajna uspjeha svake vodeće kompanije u svijetu u velikoj mjeri leži u snažnoj kontroli najvažnijih poslovnih operacija. Uz dobro konfigurisani kontrolni sistem, firme uspjevaju da povećaju svoju konkurentsku sposobnost, razviju dobre proizvode i usluge i obezbjede visok stepen konzistentnosti u pružanja usluga.
Kontrola je značajna za menadžere, oni moraju da obezbjede da se aktivnosti organizacije odvijaju na pravi način i da kreiraju odgovarajuću vrijednosti za potrošače i vlasnike. U menadžmentu kontrola ima širok spektar različitih značenja i pojam se može koristiti za kontrolu kvaliteta proizvoda i usluga, kontrolu finansijskog poslovanja i rezultata, kontrolu proizvodnje, zaposlenih, itd.
Ukoliko menadžeri kvalitetno ne obavljaju ovu menadžersku funkciju mogu se javiti mnogi problemi, sa veoma ozbiljnim posljedicama po svaku organizaciju. Neke od njih su nezadovoljstvo potrošača, nemogućnost plaćanja računa, visoki troškovi, pad profita, kašnjenja u isporuci proizvoda ili vršenju usluga, nedostatak sirovina i materijala, loš kvalitet, itd.
Kontrola omogućava, efikasno funkcionisanje bilo koje organizacije preko poređenja planiranog i ostvarenog. U svemu tome glavnu ulogu imaju informacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari