Odlomak

Kontrola omogućava menadžerima da kontrolišu efikasnosti planiranja, organizovanja i vođenja, a i preduzimanje korektivnih akcija i predstavlja obaveznu fazu procesa upravljanja preduzećem. Ona je istovremeno i poslednja faza procesa upravaljnja u kojoj se sagledava i ocenjuje da li se proces upravljanja odvija u skladu sa planiranim, i da li se na izlazu dobijaju rezultati koji su planirani i očekivani. Osnovna obeležja kontrole su da je to proces kojim se meri, poredi, proverava i ocenjuje tekuće stanje i događanja. Kao standard za obavljanje merenja, upoređivanja i ocene, služe planirani rezultati i planirana stanja. Kontrola je dinamičan proces. Potrebno je nalaziti načine da se rezultati približe standardima a ne samo identifikacijom prethodnih neuspeha. Osnovni koraci u kontrolnom procesu su upitati se zašto se nešto desilo. Treba uvek imati na umu da i najbolji planovi mogu da krenu naopako. Potrebno je pratiti promene i njihovo dejstvo za napredak organizacije.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari