Odlomak

UVOD

Susrećući se sa menadžment izazovima na raskršću XX i XXI veka,
menadžeri moraju sve više biti inovativni, proaktivni, fleksibilni i u svemu
fokusirani na kvalitet. Kvalitet proizvoda i usluga u kompanijama postaje
sve više presudan tržišni faktor koji izdvaja određenu kompaniju od svih
ostalih. Menadžeri često moraju da daju odgovore na sledeća pitanja:

  •  Zašto je određeni kupac spreman da za određene proizvode iliusluge plati više nego za druge?
  •  Šta je to zbog čega kupac plaća?
  •  Koje su “vrednosne komponente” nekog proizvoda ili usluge?
  •  Šta je to što je za kupca najvažnije pri kupovini našeg proizvoda ili usluge?

Pitanje kvaliteta je veoma prisutno pitanje u teoriji i praksi
savremenog menadžmenta, a naročito    poslednjih decenija XX veka.
Kvalitet proizvoda i usluga je izrastao u najkonkurentnije oružje brojnih
kompanija širom sveta. Pri tome pobednici će biti one organizacije koje
uspeju da razviju inovativnu kulturu, u kojoj će zaposleni da uživaju u
promenama ali i da budu nosioci takvih promena. Jednom prilikom je
predsednik upravnog odbora General Electric-a, Jack Welch, novu strategiju
za    XXI    vek formulisao    sledećim rečima: brzina,    jednostavnost    i
samouverenost. James Houghton iz Corning Inc. zalaže se za kontinuirano
ponavljanje sledećih faktora: “Kvalitet, kvalitet, kvalitet. Svetska klasa.
Potrošački fokus. Participacija zaposlenih.”1
Sve gore navedeno i sama činjenica da će XXI vek biti vek kvaliteta
me je prosto “naterala” da kao temu za diplomski rad odaberem Total
Quality Management.

ISTORIJAT I ZNAČAJ KVALITETA

Određene aktivnosti merenja i kontrolisanja primećene su još na
detaljima egipatskog zidnog slikarstva 1450 g. pne. Dobro koncipiran metod
gradnje, proceduralna konzistentnost i precizni merni instrumenti učinili su
da komadi kamena za piramide budu klesani zapanjujućom preciznošću.

Menadžment kvalitetom u primitivnim društvenim zajednicama

Još nije sa velikom sigurnošću utvrđeno kada se pojavio koncept
kvaliteta ali sasvim sigurno je da se kvalitet pojavio pre mnogo godina. U
primitivnim društvenim zajednicama sakupljači hrane su se neretko
suočavali sa dilemom da li su plodovi na koje su nailazili bili za jelo ili ne.
Isto tako su prvi lovci morali odabrati drvo najboljih karakteristika za svoje
lukove i strele kako bi na što efikasniji način ulovili divljač.
Osnovna ćelija ljudskog društva bila je porodica. Izolovane porodice
su morale da izgrade apsolutnu nezavisnost u zadovoljavanju potreba, kao
što su ishrana, odevanje i stanovanje. Postojala je podela rada među
članovima porodice. Proizvodi su bili namenjeni istoj osobi tako da ih je ista
osoba projektovala, proizvodila i koristila. Koordinacija aktivnosti je bila
izvrsna, ista osoba je primala inpute, transformisala ih i kao rezultat na kraju
procesa smo imali proizvode. S druge strane ograničavajući faktor za
postizanje kvaliteta bila je primitivna tehnologija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari