Odlomak

U današnjem poslovnom svetu motivacija radnika je jedno od bitnih pitanja vezanih za dobro poslovno vođenje, a poslovno vođenje postaje temeljna komponenta uspešnog poslovanja. Iako se i teorija i praksa bave ovim pitanjima poslovnog vođenja, svi stručnjaci se slažu u jednoj definiciji koja govori:
1. Poslovno vođenje je fenomen što uključuje neku vrstu uticaja i moći u organizaciji;
2. Vrhunski lideri se stvaraju kroz rad, iskustvo i edukaciju
3. Biti dobar lider nije isto što i dobar menadžer. Vođa kreira ciljeve, dok ih menadžer izvršava.
„Menadžer potpaljuje vatru ispod nogu zaposlenika, vođa je potpaljuje u njihovim srcima“
Vrlo često se spominje da su menadžeri ti koji rade stavri na pravi način dok su lideri ti koji rade prave stvari. Kada menadžment osigura organizaciji uspešan poslovni početak ili primene neke tehnike koje su u prošlosti dovele do pozitivnih rezultata to ne znači da će ona uspešno poslovati u budućnosti. Iskustvo je dobar učitelj međutim budućnost je nepredvidiva i promenjiva, zbog toga jedan od bitnijih faktora u takvom okruženju je motivacija i spremnost organizacija na stalna prilagođavanja i promene. Jedino na taj način one mogu odgovoriti izazovima u nestabilnom okruženju, postići operativne i strateške ciljeve i zadržati se na tom nivou uspeha. Većina teoretičara se slaže da liderstvo (vođenje ili predvođenje) predstavlja osnose između ljudi, korišćenje uticaja jednih na druge radi postizanja ciljeva. Takođε jedna od glavnih odlika liderstva je okrenutost ljudima, za razliku od administrativnog rukovođenja kojeg karakterišu uputstva, dokumenti i naredbe. Menadžer prodaje je pojedinac koji rukovodi prodajnim resursima tj. budžetima i ljudima. On mora imati sposobnosti i veštine veće od onih koje posjeduju tradicionalni menadžeri, takođe moraju biti lideri.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari