Odlomak

Uvod

Zara je lanac prodavnica koji je osnovao Španac Amansio Ortega, koji je takođe i vlasnik marki kao što su Masimo Duti, Pulenber, Stradivarijus i Berška koji svi zajedno čine kompaniju Inditeks.
Sedište grupe je u Korunji, Galicija, Španija, gde je prva Zarina prodavnica otvorena 1975. godine. Danas, Inditeks je verovatno najbrže rastuća maloprodajna svetska kompanija. Ova kompanija je sa markom Zara, uspeo da se takmiči sa kvalitetnim brendovima pri razumnim cenama. Na primer, tvrdi se da je Zari potrebno samo dve nedelje da razvije novi proizvod i dostavi ga u prodavnice, za razliku od proseka grane koji je devet meseci. Tako da se godišnje dizajnira i do 10,000 novih odevnih predmeta.
Danas, u svetloj i velikoj beloj sobi, 200 dizajnera i menadžera proizvodnje odlučuje šta treba kreirati. Oni redovno dobijaju sugestije od preko 500 menadžera prodavnica širom sveta – ne samo specifične porudžbine, već i ideje za materijale, sečenje ili na primer, nove linije muških pulovera. Nakon procene ideja menadžera, tim u La Korunji odlučuje šta da proizvede. Dizajneri unose ideje u svoje računare i šalju ih preko Zarinog Intraneta do obližnjih fabrika. Za nekoliko dana počinje krojenje, bojenje, šivenje i peglanje. Za svega tri sedmice, odeća je već izložena u prodavnicama od Barselone, preko Berlina do Bejruta. Zara nije nešto malo brža od svog vodećeg konkurenta Gapa, ona je 12 puta brža.
1. Marketing strategija
Zara je fokusirana na to da izabere pravi deo graada za svoje prodavnice u svakom gradu koji targetiraju. U Zari veruju da je najbolje smestiti radnje u urbanim delovima grada koja ima dobru mrežu prevoza.
Znaju važnost uspostavljanja prepoznatljivosti zato su uvek težili da postave njihove radnje u prestižnim delovima smeštajući se pored drugih velikih proizvođača visoke mode.
Sa ciljem da se razume, njihova marketing strategija može se podeliti na četiri dela: proizvod, cena, promocija i mesto.
1.1. Proizvod
• Linija odeće stvorena je od visokog kvaliteta tekstila i pažljivo je osmišljena.
• Zara proizvodi imaju tendenciju da dizajniraju moderne proizvode prema trendovima.
• Finalan je proizvod je pažljivo upakovan u kutiju kako bi se bezbedno slalo.
• Zara stvara ponude za kupovinu proizvoda da se izjednače stilovi u cilju da se uspostavi ceo izgled.
• Dostupno, svaki komad stvoren u Zari je dostupan za kupovinu i nije ograničen na bilo koji iznos.
1.2. Cena
• Zara cilja da cena na nivou dostupna se najviše zarade i prosečne dnevna potrošača.
• Zara nudi nekoliko komada iz iste kolekcije po nižoj ceni.
• Zara određuje i tretira cene je isto u svim zemljama i maloprodajnim objekatima, – prema deviznom kursu.
1.3. Promocija
• Zara koristi 0,3% od svog prihoda za promociju.
• Zara veruje da je njena promocija lokacija prodavnica koje su smeštene u prometnim delovima gradova

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari